اعلام برنامه های حرم شاهچراغ در فجر فاطمی

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه برنامه متنوعی در این حرم مطهر برگزار می‌شود، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.
کد خبر: ۷۰۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 30 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و غیره در این آستان مقدس برگزار خواهند شد.
وی با یادآوری اینكه در طی ایام دهه فجر هر روز این برنامه‌ها در حرم مطهر اجرا خواهند شد، افزود: قبل از آغاز ایام دهه فجر دو برنامه بانوان فاطمی و مسابقات قرآن كمیته امداد به ترتیب در روزهای ۹ بهمن و ۱۱ بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر برگزار شده و یا خواهند شد.
سلامی گفت: در نخستین روز دهه فجر كه مصادف با جمعه، ۱۲ بهمن‌ماه خواهد بود، مراسم نمادین ورود امام خمینی(ره) در ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد كه در این مراسم آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور به سخنرانی خواهد پرداخت.
وی با بیان اینكه بعد از نماز مغرب و عشاء همین روز نیز آیت‌الله اعرافی سخنران خواهد كرد، از برپایی گذرگاه انقلاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر طی ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه ویژه ایام انقلاب و پیشرفت‌های آستان‌های مقدس را بعد از انقلاب به تصویر می‌كشد.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: در روز ۱۴ بهمن‌ماه جاری نیز اختتامیه سوگواره عاشورایی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی، تولید و چاپ محصولات فرهنگی میان زائران، برپایی محافل انس با قرآن، ویژه بانوان، برگزاری جشن‌های تكلیف ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس شیراز و برگزاری کارگاه هنری تولید اینفوگرافی با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.
سلامی با بیان اینكه نشست‌های بصیرتی دشمن‌شناسی ویژه عموم زائران و مجاوران حرم مطهر طی روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: شب شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته كشوری نیز در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه در حرم مطهر اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری مسابقات قرآن شكوفه‌های احمدی در روز ۱۷ بهمن‌ماه جاری در این حرم مطهر خبر داد و گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) این حرم مطهر غرق ماتم و عزا خواهد شد.
وی با بیان اینكه مراسم‌های سوگواری فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه در شبستان حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: همچنین طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه ایستگاه صلواتی به‌مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) در حرم مطهر برپا می‌شود.
سلامی، برپایی حلقه‌های معرفتی و پرسش و پاسخ با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه كتاب با تخفیف ۶۰ درصد و غیره را از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر در این حرم مطهر برشمرد.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان اقشار مختلف مردم متدین و خداجوی فارس و زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی را برای حضور در این برنامه‌ها دعوت كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار