سامانه اتوماسیون اورژانس البرز راه اندازی شد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که نخستین سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس این استان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 10 February 2019

دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت: این سامانه به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بهره‌برداری رسید. 
وی در تشریح فعالیت این سامانه گفت: در این سامانه، کل عملیات انجام شده به صورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی بوده بطوریکه در شروع عملیات، کارشناسان اورژانس شرح حال بیمار و نشانی وی ثبت کرده و متناسب با نیازها خدمات ارائه می شود.
بابایی گفت: ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار وثبت نشانی و نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار خدمات از ویژگی های این سامانه است .
وی افزود: با اختصاص دادن گوشی همراه یا تبلت به پایگاه های اورژانس و ارسال آنلاین ماموریت و نشانی محل فوریت از طریق اینترنت ، زمان اعلام ماموریت کاهش یافته و فرم های کاغذی ماموریت اورژانس، به کلی حذف شد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز بیان داشت: به این ترتیب ، ثبت و نگهداری مستندات مأموریت های اورژانس به صورت الکترونیک انجام شده و این امر موجب ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ، کل پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز بوده و دستورات لازم درمانی و هدایت بیماربه بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
بابایی ادامه داد: با بهره گیری از این امکان ، این فرصت به دست می آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع ، برنامه های موثری برای بهبود خط مشی ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا شود و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم خواهدشد.
همچنین آمبولانس های اورژانس با لینک دستگاه GPS و پنل ثبت موقعیت آمبولانس با این سامانه ، با دریافت آدرس ماموریت جدید ، نزدیک ترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر بدون اتلاف وقت اعزام می شوند.
این امر نیز در کاهش زمان اعلام ماموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر می باشد.
از دیگر مزیت های سامانه نوین عملیاتی اورژانس 115 ، وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین می باشد ، بطوریکه مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانس ها یاورژانس 115 البرز دسترسی و نظارت داشته و در صورت لزوم ، مداخله سریع خواهند داشت.
همچنین در صورت لزوم انتقال به مرکز درمانی ، بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز به وسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده وپرسنل اورژانس بیمارستان با آماده نمودن دارو و تجهیزات متناسب با بیماری ،آماده پذیرش بیمار خواهند بود.
نکته قابل توجه اینکه در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین توسط بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم شده و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز مسئول شیفت اورژانس115در خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسین های اعزامی مطلع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار