معرفی کتاب خوب موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت:جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم ماهی یکبار کتاب خوب معرفی شود.
کد خبر: ۷۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد رحیم نوروزیان در کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت:موفقیت ما در کشور منوط به ترویج فرهنگ کتابخوانی است تا از این طریق با گذشته و ادبیات خود و جهان آشنا شویم و برای فراهم شدن این زمینه باید ماهی یکبار کتاب های خوب به مردم معرفی شود.
وی افزود:تعداد کتابخانه های استان کم نیست اما متاسفانه کتابخوان کم داریم به طوری که حتی تحصیلکرده های ما مطالعات آزاد ندارند.
نوروزیان در ارتباط با کتابخانه های در حال ساخت استان خاطرنشان کرد:برخی پروژه ها بر مبنای مسائل سیاسی یا برخی فشارها از سوی افراد کلنگ زنی شده است درحالیکه مطالعات کارشناسی هم نشده و این درحالیست که پروژه های میلیاردی  روی دست مسوولین استان گذاشته شده بدون اینکه اعتبار ملی مناسبی به آن اختصاص داده شود و از طرف دیگر به خاطر ندانم کاری  دیگران مسوولین فعلی استان درمورد  پروژه ها توسط برخی نمایندگان که بانی و مسبب این کار هستند مورد توبیخ قرار می گیرند.
وی ادامه داد:بنابراین هر قسمت از کتابخانه های در حال ساخت که قابل بهره برداری هست مورد استفاده عموم قرار گیرد.
وی خطاب به مدیران گفت:لازم است برای دریافت اعتبارات ملی جدی تر باشند و در این رابطه نمایندگان مجلس باید تلاش بیشتری داشته باشند وهر چقدر مدیران در دریافت سهم استان از اعتبارات ملی جدی تر باشیم پروژه ها نیز به همان نسبت سریع تر به سرانجام خواهد رسید.
نوروزیان در ادامه اضافه کرد:اگر قرار باشد تنها با اعتبارات استانی این پروژه های ملی پیشرفت داشته باشد چنین مواردی محقق نمیشود و ضمن اینکه ناچاریم پولی که باید برای نیازهای ضروری تر مردم از قبیل آب، راه، بهداشت و درمان هزینه شود کم شده و به این پروژه ها اختصاص یابد.
وی همچنین از طرح شرکت در جلسات کتابخوانی حمایت کرد و گفت:این طرح موجب میشود تا مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه عادت شده و از سوی دیگر با شیوه های استاندارد معرفی کتاب هم آشنا شوند.
گفتنی است طرح ملی شرکت در جلسات کتابخوانی نشستی صمیمانه با هدف معرفی کتاب های مفید و ترویج کتابخوانی است که در هر نوبت 12 نفر هرکدام به میزان 7 دقیقه به معرفی کتابی که مطالعه کرده اند می پردازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار