مدیرکل هواشناسی ایلام:

گرمای هوا نویدبخش پاییزی پرباران

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: گرمای هوا در ایلام نوید بخش بارش‌های مطلوب پاییزی است.
کد خبر: ۷۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 05 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،یوسف شیخ‌الملوکی گفت: در اواخر فصل بهار و تابستان زمان تشکیل پر ارتفاع جنب حاره بر روی مناطق غرب و شمال غرب کشور بوده که در سال جاری این سامانه پر ارتفاع به صورت نسبتاً قوی تشکیل شد که تقویت این سامانه باعث افزایش دما و ثبت دماهای بالا مخصوصاً در نواحی جنوبی شد.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: به دلیل سایر شرایط حاکم بر جو اوج قوت این سامانه از لحاظ زمانی محدود بوده و بعد از گذشت مدت زمان کم سامانه نسبتاً تضعیف شد که هم‌اینک با تضعیف سامانه شاهد کاهش دماهای حدی در مناطق جنوبی هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص کم فشارهای حرارتی سطح زمین با توجه به تقویت سامانه پر ارتفاع این سامانه‌ها خیلی قدرت نداشتند و دامنه عمل آنها محدود بود. با بررسی مدل‌های هواشناسی و سامانه‌های پیوند از دور انتظار می‌رود بارش‌های امسال از دهه آخر مهر ماه آغاز و در آبان ماه بیشترین مقدار بارندگی را داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود، فصل پاییز فصل پر بارش برای منطقه غرب کشور باشد همچنین به جهت حاکمیت شرایط النینوی قوی وقوع بارش‌های غیر منتظره محتمل بوده و امسال سرمای هوا با تأخیر به وقوع می‌پیوندد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار