بهنامجو: کارگران اردبیل صبر و درک بالایی دارند

استدلال عجیب استاندار درباره آمار پایین اعتراضات کارگری اردبیل

استاندار اردبیل دلیل آمار پایین اعتراضات کارگری در استان را ناشی از درک بالای نیروهای کار و درک زیاد آنان ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 14 September 2019
به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل در نشست مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درباره پائین بودن آمار تجمعات کارگری در استان گفت: دلیل اصلی آن درک بالای نیروهای کار و اهالی استان است که در حقیقت می‌خواهند با واقعیت‌ها کنار بیایند و اگر واحدی نیز در این شرایط سخت در پرداخت حقوق دچار مشکل شده باید با صبر و بردباری سعی در گشایش مشکلات کرد.
 

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به وجود امکانات و توانمندی استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از موانع اصلی توسعه کشور و استان اردبیل عدم هماهنگی است که در بخش تعاون به راحتی می‌توان با رسیدن به نقطه اجماع این مشکل و معضل را برطرف و بستر کار و تلاش بیشتر را فراهم کرد.

بهنامجو به اعلام آمادگی مدیرعامل تعاونی عمران کارا در جذب یک هزار نفر نیروی متخصص اشاره کرد و افزود: این نوید خوبی برای توسعه اشتغال در استان اردبیل است که ضرورت دارد آموزش فنی و حرفه‌ای بستر مهارت‌آموزی این نیروها را فراهم کرده تا با جذب این تعداد نیروی کار متخصص و کارگری امید به کسب درآمد در استان در بین جوانان افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید تعاونی‌های برتر استان نقاط قوت خود را در سطح ملی و استانی برجسته کنند تا برای سایر تعاونی‌ها به ویژه در پایاب سد خدافرین که در حال شکل‌گیری است الگو و معیار موفق در برنامه‌ها و ارائه عملکرد باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه معرفی این الگوهای موفق در بخش تعاون زمینه و بستر موفقیت سایر فعالان این بخش را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: ما تا زمانی که نتوانیم در کار گروهی و جمعی موفق عمل کنیم قطعا نمی‌توانیم کاری از پیش برده و به تثیبت اشتغال و رونق تولید کمک کنیم.

بهنامجو اضافه کرد: همه برنامه‌ها و هدفگذاری‌های ما باید در راستای حفظ تولید در استان باشد چرا که این کار به نفع همه ماست و در واحدهای مشکل‌دار باید با گفتگو و تفاهم با کارگران به هر شکل ممکن به حفظ تولید و تثبیت اشتغال کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، بهنامجو در مورد مشکل کارگران و پیمانکاران در سد خدافرین افزود: دولت در تامین منابع مالی این مجموعه‌ها با مشکلاتی روبروست که امیدواریم به سرعت موانع رفع و مطالبات کارگران و بدهی پیمانکاران در پروژه عظیم پایاب سد خدافرین رفع شود.

وی از ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها خواست؛ تا از انباشت بدهی به تامین اجتماعی اجتناب کنند و سعی کنند تا با پرداخت بدهی‌های قبلی این مجموعه را در ارائه خدمات کیفی‌تر به نیروهای بازنشسته و شاغل و تحت پوشش کمک کنند.

استاندار اردبیل در پایان اظهار کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که با پرهیز از روی آوردن به کارهای دولتی و اختصاص منابع خاص باید در وگذاری کارها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها جدی عمل شود تا بستر انجام کارها به دست خود مردم با کمترین هزینه فراهم آید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار