ایوان قطب اصلی تولید انگور در استان ایلام

شهرستان ایوان به دلیل خوش آب و هوایی و وجود آب کافی یکی از مهمترین مناطق توسعه باغات در استان ایلام است و هم اکنون در بعضی از محصولات مثل انگور رتبه اول را دارد.
کد خبر: ۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 19 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،عباس سرتنگی اظهار داشت: شهرستان ایوان به دلیل خوش آب و هوایی و وجود آب کافی یکی از مهمترین مناطق توسعه باغات در استان ایلام است و هم اکنون در بعضی از محصولات مثل انگور رتبه اول را دارد.

وی بیان داشت: انگور این شهرستان از قدیم تاکنون دارای ویژگی ها و طعم خاصی بوده و علاوه بر اینکه به مرکز استان ارسال می شود، هم اکنون برای فروش حتی به تهران نیز فرستاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان عنوان کرد: تولید انگور در شهرستان ایوان، ۳۵ تا ۴۰ تن در هکتار است که این میزان از میانگین تولید کشوری هم بالاتر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار باغ در شهرستان ایوان وجود دارد که از این میزان ۲۳۰ هکتار به کشت انوع باغات انگور یاقوتی و سفید اختصاص یافته است.

سرتنگی افزود: در مجموع بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انگور به ارزش چهار میلیارد تومان در شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف می شود که درآمد خوبی برای خانوارهای شهرستان نیز محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان افزود: در حال حاضر با توجه به سردسیر بودن منطقه ایوان، برداشت انگور تازه آغاز شده و حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.

وی از توسعه باغات انگور در شهرستان ایوان خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک ۳۰۰ هکتار به مجموع باغات انگور شهرستان اضافه می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار