بوستان مشاهیر همدان در نیمه­ تابستان ۹۹ احداث می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از بهره­برداری بوستان مشاهیر تا اواسط تابستان سال ۹۹ خبر داد و گفت: لازم است شهرداری برنامه زمان­بندی احداث این بوستان را به شورا ارائه دهد.
کد خبر: ۸۰۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 28 November 2019
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از بهره­برداری بوستان مشاهیر تا اواسط تابستان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به مصوبه­ی احداث بوستان مشاهیر در شورا یادآور شد: لازم است شهرداری برنامه زمان­بندی احداث این بوستان را به شورا ارائه دهد.

سلماسی احداث بوستان‌های موضوعی را نیاز شهر دانست و افزود: ضروریست طراحی بوستان‌های موضوعی، با هدف تخصصی کردن عملکرد فضا‌های تفریحی شهر در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی همچنین بر احداث بوستان نهج البلاغه تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است اعتبار کافی جهت احداث این بوستان در بودجه سال ۹۹ دیده شود.

سلماسی با بیان اینکه همدان نیاز به احداث بوستان کتاب دارد، اظهار کرد: در طراحی تمام بوستان­ها طرح­های ارائه شده از­سوی مناطق باید پس از تایید معاونت معماری و شهرسازی و معاونت خدمات شهری، جهت بهبود عملکرد بوستان­های مذکور و استفاده­ی حداکثری از توان شهرداری اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با تاکید بر احداث پاویون­های شهری در سال آینده با هدف بالابردن تعاملات اجتماعی در راستای تحقق مشارکت حداکثری اجتماعی شهروندان، افزود: اتاق مادر و کودک در بوستان ها، معابر پیاده­راهی، نمایشگاه بین­المللی و ترمینال اصلی شهر برمبنای دستورالعمل اجرایی طراحی اتاق مادر و کودک (ابلاغیه سازمان شهرداری­ها و دهیاری­ها سال ۲۴/۶/۹۸) از ضرورت­های فضای شهری در راستای تسهیل شرایط حضور ایمن و بانشاط بانوان در شهر است­که احداث این مراکز خدماتی باید در دستورکار سال ۱۳۹۹ شهرداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به احداث بوستان مشاهیر گفت: اقدامات اولیه از جمله فراخوان برگزاری جشنواره هنری تا قبل از ایام نوروز ۹۹ انجام و در خرداد ماه سال آتی جشنواره مذکور برگزار خواهد شد.

وحید علی‌ضمیر اضافه کرد: خروجی این جشنواره که در سطح ملی برگزار می­شود طراحی و اجرای سردیس‌ها یا تندیس‌های مورد نظر با رقابت و نظر حرفه‌ای گروه متخص این حوزه خواهد بود.

علی ضمیر همچنین از برنامه‌ریزی جهت احداث بوستان نهج البلاغه خبر داد و یادآور شد: هم اکنون اقدامات نامه نگاری برای تعیین مکان مورد نظر برای بوستان نهج البلاغه در حال انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار