مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۲۰۵ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی در ایلام صادر شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان ایلام از صدور ۲۰۵ فقره پروانه تولید انفرادی برای صنعتگران صنایع دستی در سه ماهه پاییز سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 23 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

وی تصریح کرد: ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام وجود دارد و جوانان در هر یک از رشته‌های مورد علاقه خود می‌توانند با کسب آموزش‌های لازم وارد فضای کسب و کار با کمترین سرمایه‌گذاری شوند.

وی از صدور ۲۰۵ فقره پروانه تولید انفرادی برای صنعتگران صنایع دستی در سه ماهه پاییز سال جاری در استان خبر داد و گفت: پروانه تولید انفرادی برای متقاضیان حقیقی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی کامل با فرایند تولید در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی هستند، صادر شده است.

وی افزود: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها شدند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع و ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان فعالیت دارند و در این کارگاه‌ها افراد زیادی مشغول کار هستند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار