نظارت بر بازار در استان اردبیل تشدید می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان تشدید نظارت‌ بر بازار گفت: با گران‌فروشی برخورد شده و متخلفان صنفی هم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 08 November 2020

 رامین صادقی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار اردبیل افزود: از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی برای ۶۹۲ متخلف صنفی تشکیل شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی درباره کمبود آرد و روغن در استان گفت: کمبود آرد در استان وجود ندارد و مشکلی که اخیرا در این زمینه ایجاد شده، ناشی از بحث اختلاف قیمت در بازار آزاد و سهیمه بود و افراد سودجو سعی داشتند از طریق عرضه خارج از شبکه، آرد یارانه‌ای را بفروش برسانند که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

وی بیان کرد: میزان سهمیه نانوایان افزایش یافته و روغن موردنیاز آنها نیر به اندازه کافی تامین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی و لوازم خانگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا، عدم اعلام موجودی، توزیع خارج از شبکه و عدم رعایت قیمت مصوب تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: متصدیان واحدهای صنفی و خدماتی بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی و در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ملزم به نصب قیمت بر روی کالا و نرخ دستمزد خدمت در محل کسب می‌باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه‌داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، احتکار و اختفاء و توزیع کالا خارج از شبکه را با استفاده از سامانه ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار