شایعه مصرف هورمون در جیره غذایی طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شایعه مصرف هورمون در جیره غذایی طیور در مرغداری های استان کذب و بی اساس است.
کد خبر: ۹۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 12 September 2015

به گزارش ایرنا، بهلول تکلوی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مزارع مرغ مادر گوشتی استان افزود: چنین شایعاتی نه تنها صدمات زیادی به صنعت طیور وارد می کند بلکه سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازد.
او با اشاره به این که تولید گوشت مرغ مشکلی ندارد از مردم خواست با آسودگی خاطر نسبت به خرید و مصرف آن اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی روابط بین صاحبان مزارع مرغ مادر گوشتی با معاونت بهبود تولیدات دامی باید تقویت و افزایش یابد.
وی آخرین آمار واحدهای مرغ مادر گوشتی استان را 34 واحد به ظرفیت کل گله حدود یک میلیون و 550 هزار قطعه در هر دوره پرورش و تولید ذکر کرد و افزود: 18 واحد مزارع مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 932 هزار و 500 قطعه فعال هستند که میزان تولید تخم مرغ نطفه دار از این مزارع
در پنج ماه گذشته 35 میلیون و 300 هزار عدد و جوجه یکروزه تولیدی 26 میلیون و 250 هزار قطعه بوده است.
تکلوی گفت: بر اساس سیاست های اجرایی و برنامه ریزی تولید و نگهداری گله های مرغ مادر گوشتی بالای سن 60 هفته ممنوع بوده و صاحبان مزارع مرغ مادر گوشتی باید بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی تولید جوجه یک روزه عمل کنند تا دچار مشکل نشوند.
او تشکیل انجمن تولید جوجه یک روزه گوشتی در استان را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک این انجمن در استان تاسیس و راه اندازی شود.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار