مراقبت کلاهبرداری با ترفند دعوت‌نامه کلاب هاوس باشید

رئیس پلیس فتا استان درباره کلاهبرداری سایبری در خصوص فروش لینک‌های جعلی دعوت‌نامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 24 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" در این باره گفت: در ماه های اخیر یک شبکه اجتماعی جدید به نام کلاب هاوس به عنوان یک شبکه اجتماعی متکی به صوت، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.
وی افزود: این نرم‌افزار به صورت رسمی برای پلتفرمIOS معرفی‌شده، ولی نسخه‌های غیررسمی برای سیستم‌ عامل اندروید نیز در بازار موجود می‌باشد و هر کاربر بعد از نصب و برای ورود به این نرم‌افزار و استفاده از اتاق‌های گفتگو مختلفی که به صورت مجازی با موضوعات گوناگونی وجود دارد باید از دعوت‌نامه استفاده کنند.
وی ادامه داد: هر کاربر جدید تنها دو دعوت‌نامه دارد که برخی افراد از این دعوت‌نامه برای عضویت دوستان و نزدیکان خود استفاده کرده و برخی دیگر نیز با به راه‌اندازی بازار سیاه فروش، دعوت‌نامه کلاب هاوس را با مبالغ بالا به فروش می‌رسانند.
سرهنگ آنقی افزود: در این بین برخی مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از این ویژگی‌های کلاب هاوس اقدام به ساخت لینک‌های جعلی دعوت‌نامه‌های اتاق گفتگو می کنند و کاربر پس از خرید و واریز وجه، متوجه می شود که لینک ارسالی جعلی بوده و قادر به ورود به نرم‌افزار نیست و گاهی نیز از لینک‌های جعلی برای دسترسی به اطلاعات حساب افراد و برداشت از حساب آن‌ها استفاده می‌کنند.
ایشان با هشدار در این خصوص که هیچ منبع رسمی برای فروش لینک دعوت‌نامه‌های کلاب هاوس وجود ندارد، گفت: در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنید و از ورود به لینک‌های نامعتبر و ناشناس به‌ شدت اجتناب کنید و پس از مواجهه با موضوعات جدید برای آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات موجود به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار