محمد حضرت پور:

سومین جشنواره انگور فرصتی است برای شناساندن ظرفیت های توریستی و گردشگری استان آذربایجان غربی

شهردار ارومیه: سومین جشنواره انگور فرصتی است تا بتوانیم ظرفیت های توریستی و گردشگری استان خود رابرای سایراستان های کشور و کشور های دیگر بشاسانیم
کد خبر: ۹۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 18 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،شهردار ارومیه درجمع خبرنگاران در سومین جشنواره انگور که به همت شهرداری اروومیه در دهکده ساحلی چیچست در حال برگزاری است ،بیان کرد: سومین جشنواره انگور فرصتی است تا بتوانیم ظرفیت های توریستی و گردشگری استان خود رابرای سایراستان های کشور و کشور های دیگر بشاسانیم و از آن بهره مند شویم زیرا اکنون جذب توریست ازبهترین راه های ارز آوری برای استان است.

محمد حضرت پور گفت:برای ارتباط بین نسل ها یکی از پتانسیل های اصلی کشاورزی است که بزرگترین بخش آن انگور است و از اهداف این جشنواره ارتباط دادن نسل ها و زنده نگه داشتن فرهنگ دیرین استان و شناساندن آن برای نسل آینده است.

وی افزود: از دیگر ظرفیت‌های شهر ارومیه، مسائل پزشکی و درمان است که هم‌اکنون فردی که از اقلیم کردستان عراق برای درمان به ارومیه وارد می‌شود، تنها مابین یک تا دو میلیون هزینه می‌کند در حالی که اگر به کشور ترکیه مراجعه کند باید حداقل 10 میلیون تومان هزینه کند، بنابراین آنان راغب هستند که در ارومیه شرایط درمان آنها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی شهربازی مدرنی در دهکده ساحلی چی‌چست ایجاد خواهد شد، طی هفته آینده دستگاه‌های این شهربازی، از کشور ایتالیا و از طریق گمرک ارومیه وارد شهر شده و تا 12 فروردین سال آینده نیز به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد.

شهردار ارومیه اظهار کرد: تلاش‌هایی برای بازگشایی مسیر جاده از سمت دهکده ساحلی چی‌چست به طرف جاده شهید کلانتری آغاز شده و امیدواریم با همکاری نهادهای نظامی شاهد گشایش این مسیر باشیم تا مردم و مسافران با سهولت بیشتری بتوانند رفت و آمد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار