تنش آبی در ۱۷۰ روستای گلستان

استاندار گلستان گفت: ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در گلستان وجود دارد و ۷۰ روستای ما آب نداشته و در مجموع ۱۷۰ روستا هم با تنش آبی روبرو هستند.
کد خبر: ۹۸۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 24 July 2021

هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: گلستان علیرغم داشتن ظرفیت های مختلف، در زمینه های گوناگون دارای چالش های متعددی است ولی با تدبیر مدیران و اعضای شورای تامین جلوی بسیاری از آنها گرفته شده است.

استاندار گلستان افزود: در دو سال اخیری که بنده در استان حضور داشتم، کلکسیونی از حوادث طبیعی و اتفاقات اجتماعی در گلستان اتفاق افتاد و اگر همراهی اعضای شورای تامین نبود، هر کدام از این اتفاقات به تنش فرااستانی تبدیل می شد.

وی بیان کرد: در ابتدای سال حادثه ربودن یک کودک در یکی از شهرستان های استان رقم خورد که اگر به درستی پیگیری و مدیریت نمی شد به چالش ملی مبدل می شد.

حق شناس گفت: ۱۶ قومیت در گلستان با اعتقادات و افکار مختلف در کنار هم زندگی می کنند که به آن باید به عنوان یک ظرفیت نگاه کرد.

استاندار گلستان اضافه کرد: در اسفندماه ۹۸ با پیک بالای بیماری کرونا در استان مواجه بودیم و فوتی های ما در شبانه روز به ۵۰ نفر هم می رسید اما با مدیریت و تعطیلی ۱۰ روزه انقطاعی ایجاد و توانستیم کرونا را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: زندان گنبدکاووس نیازمند تزریق اعتبار برای بازسازی و نوسازی است که البته از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان زندان ها هم آن را پیگیری کرده ایم.

حق شناس گفت: گلستان در سال گذشته ۳۰۰ هزار تن مرغ تولید کرده که با همراهی های دادستانی به طور دقیق توزیع شد.

وی بیانکرد: ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان داریم و ۷۰ روستای ما آب نداشته و ۱۷۰ روستا با تنش آبی روبرو هستند.

استاندار گلستان تأکید کرد: علیرغم تمام این چالش ها استان به خوبی مدیریت شده و البته در زمینه رفع آنها هم پیگیری های لازم صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار