مدیرعامل قطار شهری اهواز : کمیسیون بررسی مشکلات پروژه قطار شهری اهواز تشکیل می‌شود

مدیرعامل قطار شهری اهواز و حومه گفت: کمیسیون ویژه بررسی مشکلات قطار شهری اهواز و تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون در شورای اسلامی کلانشهر اهواز تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 01 September 2021

مدیرعامل قطار شهری اهواز و حومه گفت: کمیسیون ویژه بررسی مشکلات قطار شهری اهواز و تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون در شورای اسلامی کلانشهر اهواز تشکیل می‌شود.

رسول جامعی با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی اهواز از روند پیشرفت، اقدامات و تصمیم اتخاذ شده برای طرح در دست اجرای قطار شهری اهواز افزود: در این بازدید مقرر شد علاوه بر پیگیری حل مشکل حقوق و مزایای کارگران این پروژه ،موضوع تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون نیز در کمیسیون ویژه شورای شهر اهواز بررسی شود.

وی ادامه داد: در این بازدید آخرین وضعیت خط یک و ۲ قطار شهری اهواز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

جامعی گفت: قطارشهری اهواز چهار خطه است که خط یک آن ۲۳ کیلومتر طول دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز همچنین افزود: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز ۱۵ سال است آغاز شده اما تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اتمام این پروژه و بهره برداری از آن یکی از مطالبات شهروندان اهوازی است.

عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از سال ۱۳۸۵ با اعتبار ۷۹۰ میلیون دلار آغاز شد و طبق برنامه ریزی می بایست در مدت چهار سال این پروژه اجرا و به بهره برداری می رسید.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار