حجت الاسلام کاظم سواری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز؛
خلاء حذف مراسم شبهای بین الحرمین و فضای معنوی که با برگزاری این مراسم در شهر ایجاد می شد امسال احساس می شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 14 October 2015

مردم خلاء معنوی حذف مراسم بین الحرمین در اهواز را احساس می کنندبه گزارش تابناک خوزستان حجت الاسلام کاظم سواری عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: متاسفانه امسال مطمئنا خلاء برگزاری مراسم شبهای بین الحرمین که در دهه اول ماه محرم برگزار می شد احساس خواهد شد.

وی افزود: من به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی در سال گذشته دفاع مستدل و بسیار مستندی جهت برگزاری این مراسم داشتم ولی متاسفانه برخی از اعضاء شورای شهر برگزاری این مراسم را تایید نکردند و دلیل آن را هزینه های بالای این مراسم قلمداد نمودند در حالی که به اعتقاد بنده این برنامه با تاثیر و وسعت استانی و کشوری که دارد ارزش هزینه کردن را داشته است و امیدوارم این مراسم به برنامه های معاونت فرهنگی برگردد.

وی در ادامه گفت: مردم خلاء معنوی این مراسم را احساس می کنند چون برنامه ای بود که فضای ساحل کارون را به صورت بسیار وسیع و با جمعیت چندین هزار نفری پوشش می داد و با برنامه های متنوع نمایشی،تعزیه خوانی،مداحی و... جمع بسیار زیادی از شهروندان را به سوی خود جلب نموده بود. انصافا بنده که به عنوان یک طلبه در این مراسم حضور پیدا می کردم و سخنرانی داشتم تاثیر این برنامه را از نزدیک بر مخاطبان می دیدم. در این مراسم افراد متنوعی حضور داشتند. شاید الان در مساجد و هیئتها تنها افراد مذهبی و خاص حضور پیدا کنند ولی فضای آزاد آنجا امکان حضور همه طوایف و طبقات مردم را ایجاد می کرد. حتی برخی افراد شاید برای استفاده از پارک به ساحل کارون می آمدند ولی با دیدن چنین مراسم بزرگی به سوی آن جذب می شدند و از حضور در این مراسم لذت می بردند.

وی در پایان گفت: بسیاری از افراد حضوری و تلفنی با من صحبت کردند و از حذف این مراسم ناراحت بودند. من به عنوان عضوی از شورای شهر که با مردم درارتباط هستم نگرانی خودم را اعلام می کنم و از اعضاء محترم شورای شهر می خواهم در خصوص برگزاری این مراسم تجدید نظر کنند تا این برنامه به برنامه های فرهنگی معنوی محرم بازگردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار