شیخ نمر باقر از معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب «اللمعه الدمشقیه» و کتاب «جامع المدارک» و «مستمسک عروه الوثقی» و «الحلقات» سید محمدباقر صدر پرداخته است.
کد خبر: ۱۵۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 03 January 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ صبح روز گذشته رسانه های عربسانی از امضای حکم و اجرای اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شجاع و مبارز عربستان خبردادند.

شیخ نمر باقر النمر یک مجتهد شیعی مخالف رژیم سعودی و از فعالان حقوق بشر در عربستان بود که در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی در شهر العوامیه عربستان به دنیا آمده بود.

النمر در جریان آغاز موج اعتراضات به جنایات رژیم سعودی و در سال ۲۰۱۲ دستگیر شد و پس از آن در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۳ مهر ۹۳) به جرم اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام با شمشیر و صلیب کشده شدن در انظار عمومی محکوم شده بود.

شیخ باقر از معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب «اللمعه الدمشقیه» و کتاب «جامع المدارک» و «مستمسک عروه الوثقی» و «الحلقات» سید محمدباقر صدر پرداخته است.

وی پس از بازگشت به عربستان، مرکز مذهبی «الإمام القائم» را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای «مرکز اسلامی» در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۱۱ میلادی بود.

 

درپی شهادت این عالم مجاهد، علما، مسئولان و عامه مردم خوزستان همنوا با سایر کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت آل سعود واکنش نشان دادند.

 

سازمان ملل مواضعی روشن در مقابل فاجعه اعدام آیت‌الله نمر اتخاذ کند

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در پیامی شهادت آیت‌الله نمر را محکوم کرد.

در پیام آیت‌الله موسوی جزایری در پی شهادت آیت‌الله نمر آمده است: با غم و اندوه فراوان خبر اعدام مجاهد آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر بدست جاهلیت عصر و همدستانش رژیم قاصب صهیونیست که این مجاهد بی‌گناه را به دلیل دفاع از حقوق شرعی و الهی ملت مسلمان سعودی شهید کردند را شنیدیم، ما این عمل که شنیع‌تر از جنایات گروه تروریستی داعش است را محکوم می‌کنیم و به درگاه و محضر حضرت صاحب‌العصر و الزمان(عج) و رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید و امت حزب‌الله شهادت این بزرگ مرد مجاهد را که توانست با رهبری حکیمانه خود خون شیعیان در رگ‌هایشان بجوشاند و خشونت آنها را علیه نظام تروریست‌پرور برانگیزاند تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه این پیام آورده شده است: از سازمان ملل متحد و سازمان‌های دیگر دولت‌ها خواستاریم که براى قصابان تفرقه افکن که حکومت مزدور عربستان علیه شیعیان و پیروران اهل بیت(ع) مرتکب شدند مجازات شدیدی قرار دهد و اتخاذ مواضعی روشن در مقابل چنین فاجعه و جریمه‌ای را خواستاریم و به حکومت ظالم آل سعود می‌گوییم شما جنایت جدیدی را به لیست سیاه جنایت‌های خود افزودید و به‌وسیله این جنایت متحمل هزینه‌های سختی خواهید شد.

 

آل‌سعود با اعدام شیخ نمر مرتکب حماقت بزرگی شده است

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی اعدام آیت‌الله نمر، روحانی برجسته عربستان را محکوم کرد.

طی این پیام که در پی شهادت شیخ نمر به دست سفاکان آل‌ سعود آمده است: اعدام شیخ مجاهد ضداستبداد و ضداستعمار و ضدستم شیخ نمر سقوط آل‌سعود را سریع‌تر می‌کند، این سنت الهی است که خون شهیدان دامن ظالمان را می‌گیرد، شهادت حیات حقیقی است.

در ادامه این پیام آمده است: صدها شیخ نمر در عربستان سعودی و در میان اهل سنت و در میان شیعیان مظلوم نهضت بیداری اسلامی را بارور می‌کنند و حرکت بیداری اسلامی علیه رژیم آمریکایی صهیونیستی آل‌ سعود سرکوب شدنی نیست، آل‌سعود با اعدام این شیخ انقلابی مرتکب جنایت و حماقت بزرگی شده است و اعدام این روحانی مجاهد فداکار نشانه استیصال و درماندگی آل‌سعود است.

 

سکوت شخصیت‌های آزادمنش اسلام در مقابل اعدام آیت‌الله نمر مایه تأسف است

 آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز شهادت آیت‌الله نمر باقرالنمر را محکوم کرد.

در پیام آیت‌الله محسن حیدری در پی شهادت آیت‌الله نمر آمده است: شهادت مظلومانه عالم مجاهد آیت‌الله شیخ محمدباقر النمر را به محضر حضرت بقیه الله و امت اسلام به ویژه شیعیان مظلوم عربستان و بالاخص بیت شریف آن شهید بزرگوار تعزیت می‌گویم.

در ادامه این پیام آورده شده است: یقیناً صدور عمل جنایت کارانه اعدام غیر قانونی و غیر شرعی یک عالم مظلوم از سوی رژیم حاکم بر عربستان امر شگفت انگیزی نیست، چرا که تاریخ سیاه رژیم وهابی مملو از جنایت‌های قساوت بار و ددمنشی‌های سبعانه تکفیری است، همواره انسان‌های بی‌گناه اعم از شیعه و سنی، عالم و غیر عالم با تیغ جلادان آنان به مسلخ رفته‌اند، دایره جنایت‌های سلفیون در گستره عربستان هم محدود نشده و شامل نقاط دیگر جغرافیایی گشته است.

در ادامه آمده است: سکوت معنادار سازمان‌های مدعی حقوق بشری وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در مقابل این جنایت هولناک نیز مایه تعجب نیست، لیکن سکوت محافل مستقل جهانی و شخصیت‌های آزادمنش اسلام مایه تأسف است، امیدوارم تمام شخصیت‌ها و محافل مستقل جهانی با محکوم کردن این جنایت دردناک رسالت الهی خود را در راستای مقابله با ظلم و ستم بیدادگاه‌های وهابی و فاشیستی قرن بیست و یکم انجام دهند تا جلادان از خدا بی‌خبر در آینده نتوانند امثال آن جنایت‌های فجیع را درباره دیگر بیگناهان تکرار کنند، در پایان مغفرت و رضوان الهی را برای شهید و صبر و اجر برای بستگانش از خداوند سبحان مسئلت دارم.

 

خون بی‌گناه این شهید دامن حکمرانان سعودی را خواهد گرفت

آیت‌الله سیدعلی شفیعی در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه عکس‌‌های بارگاه امام علی (ع) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خبری اسفناک و تاسف بار بود و نهایت تاسف از این حادثه‌ای که برای جهان اسلام پیش آمده و چندین نفر را همزمان با اتهامات واهی گردن زده‌اند که این‌ها مسلمان بوده‌اند؛ مسلمانانی که بر تمام دلایل اسلامی خونشان محفوظ است. به ویژه علامه بزرگوار شیخ باقر نمر را محکوم به اعدام کردند چرا که سخن حق گفته بود و گوشه‌ای از حقایق اسلامی را بیان کرده بود.

وی افزود: رژیم آل سعود برخلاف تمام قوانین و مقررات بین‌الملل و تمام اصول اسلامی دست به این جنایت بزرگ زد و باید اعتراف کنیم این رژیم با این همه قتل عام و بمباران که در یمن انجام می‌دهد و زن و مرد و کوچک و بزرگ را نابود می‌کند، گستاخی را از حد گذرانده و البته که از چنین جنایتکارانی بر می‌آید که این قتل‌ها و گردن زدن‌ها را مرتکب شود ولی باید اعتراف و اذعان کرد که هر مسلمانی که بویی از رحمت و عطوفت و عدالت اسلامی را شنیده باشد از این حادثه و این خبر دردناک رنج می‌برد.

آیت‌الله شفیعی تصریح‌کرد: مطمئن هستیم که خون بی‌گناه این شهیدان در آینده نچندان دور دامن حکمرانان سعودی را خواهد گرفت و خون بی‌گناه اثر دارد. دست خدا از آستین انتقام بیرون می آید و آنچه را که ما حتی تصور نمی‌کنیم، علیه آل سعود نازل خواهد فرمود. در عین حال وظیفه کشورهای اسلامی این است که آرام ننشینند؛ وظیفه دولت‌های عربی به ویژه این است که ساکت نمانند و تقبیح کنند؛ ما فرزندان جمهوری اسلامی به شدت از این اعمال زشت و ننگین که بر خلاف تمام موازین و مقدسات است اظهار انزجار و برائت می‌کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: امیدواریم که خداوند متعال خون بی‌گناه شهدا را آنچنان برای پرورش اسلام زنده کند که همه دشمنان دین و انسانیت و آزادی بفهمند که چه جنایاتی را مرتکب شده‌اند. هیچ کسی نباید ساکت بماند و آرام باشد و همه باید علیه این دست‌های آلوده که این جنایات را مرتکب می‌شوند حساس و متحرک باشیم تا وقتی که خداوند متعال انتقام مظلومین را از ظالمان بستاند.

 

شهادت شیخ نمر باعث بیداری و سرعت بخشیدن به جنبش های مردمی منطقه خواهد شد

حجت الاسلام عبدالحسن حسن زاده  اظهارکرد: رژیم آل سعود از زمانی که توسط انگلیسی ها بر سر کار آمد و به قدرت رسید، جنایت های زیادی را داشته و کارنامه سیاه آنها مملو از جنایت است.

وی افزود: آمریکا در حالی از رژیم آل سعود حمایت می کند که شعار دموکراسی و حمایت از حقوق بشر را سر می دهد و با وجود تمامی این شعارها بیشترین حامی آل سعود در منطقه به شمار می رود و این جنایت ها را نه تنها نادیده می گیرد بلکه آنها را به انجام این جنایت ها نیز تشویق می کند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: آمریکا همواره کشور ایران و برخی از کشورهای اسلامی را با وجود داشتن دموکراسی، به نبود آزادی و حمایت از تروریسم متهم می کند و این درحالی است که این کشورخود یکی از بزرگترین حامیان این رژیم و جنایت های آنها در منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد که خون پاک این روحانی بزرگ و خون های به ناحق ریخته شده شیعیان اسلام در کشور نیجریه پر ثمر بوده و خداوند انتقام این خون ها را هرچه زودتر از این رژیم جنایتکار گرفته و به زودی شاهد نابودی رژیم های مرتجع منطقه باشیم.

حجت الاسلام حسن زاده به سکوت معنی دار جوامع بین الملل درخصوص جنایت های رژیم آل سعود در منطقه اشاره کرد و افزود: موضع سازمان ملل در دفاع از حقوق بشر تنها یک شعار است چرا که حمایت از حقوق بشر تنها پوششی برای رسیدن آنها به منافع شومشان است که تنها با کشتن افراد بیگناه به دست می آید.

وی تاکید کرد: کشورهای استعماری که در راس آنها آمریکا قرار دارد جز به منافع شوم خود به هیچ چیز دیگری فکر نکرده و برای رسیدن به این هدف از انجام هیچ جنایتی امتناع نمی کنند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم در کشورهای اسلامی به هیچ وجه نباید به امید حمایت های آمریکا و دولت های مرتجع منطقه باشند و خود باید برای احقاق حقوقشان قیام کنند.

وی اظهارکرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در محکومیت اعدام این روحانی بزرگ، با نظر نماینده ولی فقیه در خوزستان برنامه هایی را تدارک خواهد دید.

 

سران عشایر عرب خوزستان اعدام آیت‌الله باقرالنمر را محکوم کردند

سران عشایر عرب خوزستان جنایت رژیم عربستان سعودی در اعدام آیت‌الله باقرالنمر را به شدت محکوم کردند و خواستار پیگیری این جنایت از طریق مجامع بین‌المللی شدند.

سران عشایر دریس، آل کعب، آل کوت، بیت کنعان، مطور، عساکره، دورق، عطاب و… ضمن محکوم کردن این جنایت غیرانسانی انزجار و نفرت خود را از رژیم سفاک آل‌سعود اعلام کردند.

رئیس عشایر آل کعب در این خصوص گفت: عشایر عرب خوزستان اقدامات جنایتکاران رژیم سفاک آل‌سعود در منطقه و حمایت این رژیم از کشتار بیگناهان و حمایت از تروریست‌ها در منطقه را به شدت محکوم و خواستار پایان دادن به این جنایت‌ها شدند.

وی افزود: رژیم سعودی متاسفانه در حال ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف است و این موضوع باعث شده که تروریست‌ها به هر اقدامی در منطقه دست بزنند.

 

بیانیه جامعه قرآنی استان خوزستان در محکومیت شهادت شیخ نمر

"بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تبدیلا (احزاب/۲۳)

در عصری که ریشه آزادگی با تزویر و تقلای سران جبان و کذاب به خشکی می رفت، خون مظلومان پاکدل و نیک سرشت همانند آبی زلال به اصل ثابت شجره طیبه حق جانی دوباره ارزانی نمود. ولیِّ دم این ستمدیدگان، سلطانی است که از جانب قدرت لا یزال الهی گمارده شده و بی تردید دادگاه عدل الهی که صلاحیت مطلق احقاق حق در دامنه اش متصور و متیقن است، داد مظلومان را ستانده و با منقلبی که خیر الماکرین (جل و على) تدارک دیده، حکم حتمی الهی اجرا خواهد شد.

رژیم خون آشام و بی خرد آل سعود که نمونه بارز تخلف، تحجر، انزوا و استیصال است، کارنامه ننگین و خونین خود را با اعدام غیرقانونی و ظالمانه منتقدان علم مدار، دانا و اهل منطق و مباحثه که در طلیعه ایشان نام مجاهد صامد و جبل راسخ شیخ مجاهد نمر باقر النمر درخشان است، بیش از پیش رسواتر و سیاه تر نمود.

کجایند مفکرین حقوق به اصطلاح بشر؟!! کجایند برندگان جوایز به اصطلاح صلح؟!! کجایند آنانی که به احترام خون پاریس یک دقیقه سکوت کردند ولی دقیقه ای به احترام خون غزه و سوریه و یمن و عراق و افغانستان و…سخن نگفتند؟!! به یقین دیده بان حقوق بشر دچار تأیید عمی و نابینایی مطبق و مطلق گشته است!!.

در قرنی که کوچک‌ترین تراشه بزرگ‌ترین متطلبات را اتیان می‌کند از شنیدن خبر رای دادن بانوان در عربستان همه جهان شوکه می‌شود. باشد که جهان از شنیدن خبر جواز رانندگی بانوان  آن سامان به وجد آید!!.

شمارش معکوس براندازی و افول این رژیم لجباز و عنید که حیات خلوت رژیمی منفورتر و فرومایه تر از خود که همانا رژیم صهیونیستی است، آغاز شده و به رمق و رقم های اخیر خود رسیده است، باشد که همگی إتیان امر الهی را چه شبانه و چه روزانه درک نموده، ملء زمین، عدالت را مشاهده کنیم.

»… حَتَّىَ إِذَا أَخَذَتِ الأَرْضُ زُخْرُفَهَا وَازَّیَّنَتْ وَظَنَّ أَهْلُهَا أَنَّهُمْ قَادِرُونَ عَلَیْهَآ أَتَاهَا أَمْرُنَا لَیْلاً أَوْ نَهَارًا فَجَعَلْنَاهَا حَصِیدًا کَأَن لَّمْ تَغْنَ بِالأَمْسِ کَذَلِکَ نُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ «

جامعه قرآنی استان خوزستان

 

پیام تسلیت انجمن هنرهای نمایشی خرمشهر برای شهادت آیت‌الله نمر

«انالله و اناالیه راجعون

بار دیگر جنایتی جدید از حکومت ظلم و ستم رژیم آل‌سعود… و این بار شهادت رهبر آزادیخواه شیعیان عربستان آیت‌الله نمر باقر النمر. شهادت این عالم آزاده و مبارز را به پیشگاه آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و همه شیعیان آزاده جهان تسلیت می‌گوییم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار