جهانگیر از تعطیلی زندان کارون اهواز و انتقال آن همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 04 January 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ جهانگیر در سفر یک روزه به استان خوزستان پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی استان بازدید کرد.

اصغر جهانگیر در دیدار با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با ابراز خرسندی از حضور در استان ارزشمند و شهید پرور خوزستان گفت: در بروز جرم و ورود افراد به چرخه جرم عوامل فرهنگی و اقتصادی بسیاری دخیل هستند که تلاش می کنیم با اقدامات پیشگیرانه زمینه های ورود افراد را به دایره جرم از بین ببریم.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص کاهش جمعیت زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس گفت: اعتقاد ما این است که جمعیت کیفری زیبنده جامعه اسلامی نیست و پیرو رهنمودهای معظم له در تلاش هستیم جمعیت کیفری را با استفاده از مجازات های جایگزین و ظرفیت های قانونی کاهش دهیم.

 جهانگیر با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی در زندان ها گفت: امروز با کمک روحانیون شاغل در زندان ها فعالیت های فرهنگی با جدیت تمام دنبال میشود بطوری که طی هفت سال گذشته سازمان زندان ها در بحث اقامه نماز عنوان دستگاه برتر را کسب نموده است.

در ادامه این نشست آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در زندان ها می توان گفت زندانبانی اسلامی در زندان های کشور به طور کامل اجرا می شود.

امام جمعه اهواز گفت: قطعا اگر این فعالیت ها ادامه یابد شاهد کاهش جرم و بازگشت مجدد افراد به زندان ها خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن بر شمردن فعالیت های فرهنگی در استان خوزستان بویژه در حوزه رسانه گفت: باید تمام ظرفیت های فرهنگی استان را برای مقابله با بروز جرایم و آگاه سازی مردم به کار بگیریم.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها در پایان این بازدید در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران هدف از سفر به استان خوزستان را دیدار با مقامات قضایی و اجرایی استان و پیگیری وضعیت زندان‌ها و گفت‌وگو با زندانیان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران قضایی دادگستری استان خوزستان شاهد کاهش جمعیت کیفری در خوزستان هستیم به طوری که میانگین آمار جمعیت زندانیان در خوزستان پایین تر از نرم کشوری است.

وی در پایان از تعطیلی زندان کارون اهواز (شایان ذکر است زندان کارون در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده بود) همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از آرزوهای مردم اهواز تعطیلی این زندان بود که خوشبختانه با توجه به کاهش جمعیت کیفری به زودی این زندان تعطیل و به یک مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار