رئیس نظام صنفی کشاوری خوزستان:
کارون علاوه بر این که بخشی از احساسات مردم است، معیشت کشاورزان خوزستان را تامین می کند لذا نابودی آن کشاورزی کل خوزستان را تهدید می نماید.
کد خبر: ۱۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 06 January 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ نشست خبری مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

اسدی در این نشست با اشاره به مشکلات متعدد کشاورزان خوزستانی گفت: امروز شهرهای هفتکل، ماهشهر و غیزانیه از پوشش بیمه دیمی خارج شدند.

وی افزود: از دیگر مشکلات کشاورزان می توان به افزایش تعرفه بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کشاورزان می شود و ادامه این روند به این معنی است که سال آینده، در شهرهای ماهشهر، غیزانیه و هفتکل گندمی کشت نخواهد شد.

اسدی ادامه عنوان کرد: هر اتفاقی برای کشاورزان رخ دهد، نمود عینی آن را در زندگی تمام مردم شاهد خواهیم بود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در خصوص وضعیت رودخانه کارون گفت: کارون علاوه بر این که بخشی از احساسات مردم است، معیشت کشاورزان خوزستان را تامین می کند لذا نابودی آن کشاورزی کل خوزستان را تهدید می نماید.

اسدی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع آب خط قرمز ما در نظام صنفی کشاورزی خواهد بود. اگر آب را از خوزستان جدا کنیم، چیزی به نام نظام صنفی کشاورزی خوزستان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در برخی از شهرها کشاورزان نخلستان هایشان را با تانکر آبیاری می کنند. حالا که درحال انتقال آب کارون به سایر استانهای کشور هستند، طرح انتقال آب به حوزه های مرکزی استان خوزستان را نیز انجام دهند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان در خصوص جذب صنایع تبدیلی اظهار کرد: سرمایه گذاران در بخش کشاورزی استان را ملزم به ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کار کشاورزی کرده ایم.

اسدی افزود: یکی از مشکلاتی که باعث شکست کار صنایع تبدیلی می شود، بازاریابی نامناسب است که در این خصوص نیز با همکاری برخی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نسبت به بازاریابی و عرضه این محصولات اقدام خوبی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: باید کشاورزی پیشرفته و مدرن، جایگزین کشاورزی های سنتی در استان که باعث هدر رفت منابع طبیعی است، شود، ما استفاده از تکنولوژی های مدرن را در کشاورزی هدف قرار خواهیم داد.

مسعود اسدی اظهار کرد: چرا در خوزستان که بزرگترین تولید کننده خرما در خاورمیانه است، صنایع تبدیلی وجود ندارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در خصوص مشکلات سد گتوند گفت: متاسفانه جانمایی این سد یک خطای بزرگ ملی است و این موضوع از سوی مراجع مختلف تایید شده است.

وی افزود: تنها را نجات این سد، دور زدن آن است که به وسیله چهار تونل انجام خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار