خادمی و خوزستانی ها خوب می دانند که این استان باید از این صنعت برای حل مشکلات بیکاری، آلودگی، عدم توسعه متوازن و پایدار خود و....
کد خبر: ۲۴۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 13 June 2016
استان خوزستان را قلب اقتصادی ایران زمین نام نهاده اند. خوزستان را اگر چه در تاریخ معاصر وپس از کشف نفت و وجود میادین نفت و گاز و ثروتهای زیرزمینی به چنین نامی خوانده اند اما ناگفته پیداست که این استان از نظر اهمیت استراتژیکی، دارا بودن چندین رودخانه دایمی و40% آبهای شیرین کشور و خاک جلگه ای و مستعد در حوزه کشاورزی و دامداری نیز از مناطق توانمند کشور بوده و هست.

امروز در حوزه کالای استراتژیک نفت با دارا بودن6% از مساحت خاک ایران زمین، بیش از80% از درآمدهای ملی ما را تامین می کند. برخی بر این باورند که انصاف این می بود که وزرای نفت و کشاورزی خوزستانی باشند چیزی که هنوز از سوی دولت محقق نشده است.اما نمایندگان خوزستان در هر دوره تقریبا بیش از40% اعضای کمیسیون انرژی"نفت"مجلس را تشکیل داده اند.

بدون تردید با همگرایی و از خودگذشتگی می توانند حداقل این کمیسیون تخصصی و مهم را ازآن خود کنند.در دوره دهم مهندس هدایت الله خادمی که از کارشناسان و مدیران برجسته و خوشنام صنعت نفت است از سوی مردم ایذه و باغملک روانه مجلس شد. خادمی که تنها چهره ی این حوزه استراتژیک در مجلس دهم است یکی از گزینه های اصلی برای تصدی ریاست این کمیسیون است.اما چنین به نظر می رسد که برخی تعمدا با ایجاد چنددستگی در بین نمایندگان خوزستان در تلاشند تا مانع از انتخاب ایشان شوند.

خادمی که معاونت مدیرعامل حفاری کشور و مدیرعاملی حفاری شمال  و استخراج نفت در دریای خزر را در کارنامه خود دارد از حیث تخصص و شایستگی، سزاوارترین شخص برای تصدی این کمیسیون مهم و تخصصی است.بر این اساس و اهمیت موضوع برای صنعت نفت کشور و حقانیت خوزستان و خوزستانی ها، انتظار می رود تا نمایندگان ما در مجلس دهم این فرصت تاریخی را مغتنم شمرده و از این فرصت طلایی برای توسعه خوزستان بهره بگیرند.

خادمی و خوزستانی ها خوب می دانند که این استان باید از این صنعت برای حل مشکلات بیکاری، آلودگی، عدم توسعه متوازن و پایدار خود و....بهترین استفاده را ببرند.کلید این موفقیت امروز در دست نمایندگان استان ماست تا در سایه نگاهی شایسته سالارانه از این ازمون سربلند بیرون بیایند. "راهی نو"
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار