شهردار منطقه یک اهواز در نشست خبری:
دره شوری اضافه کرد: روگذر جوادالائمه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه و ۹۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است و زیرگذر شریعتی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار داشته و بیش از ۷۰ میلیارد ریال هم برای تملک دارایی هزینه دارد.
کد خبر: ۲۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 14 June 2016
شهردار منطقه یک اهواز گفت: زیرگذر شریعتی تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار داشته است.

الیاس دره شوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر شهردار منطقه یک اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱ با وسعتی معادل ۱۰۶ هکتار ۵ درصد مساحت کل کلانشهر اهواز را دارد و ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش ما قرار دارند.

وی افزود: روزانه ۴۰ تن زباله تولید می شود و سرانه تولید زباله ۱۲ کیلوگرم به ازای هر نفر است و در سال برای رفت و روب ۸۰ میلیارد ریال هزینه می کنیم.

شهردار منطقه یک اهواز با اشاره به بحث انتقال دستفروشان به پارک ربیع و هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: ۵۰۵ دستفروش در پارک ربیع جای می گیرند و طی یک سال گذشته اجرائیات بیش از رفت و روب نمود داشته است.

دره شوری ادامه داد: در پارک ربیع پیست دوچرخه سواری به وسعت ۱۶۰۰ متر مربع احداث می شود و دومسیر برای برای جوانان و افراد مسن طراحی شده است و به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیست طرح عمرانی با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال داشتیم و در سال ۹۵ به ۲۷۰ میلیارد ریال کاهش یافته است، عنوان کرد: در سال ۹۴ بیش از ۵۵ هزار متر مربع آسفالت شده و در سال ۹۵ هم ۴ هزار متر مربع آسفالت و زیرسازی داشتیم به این خاطر که منطقه ما بسته است.

شهردار منطقه یک اهواز بیان کرد: طرح سرای محله که با کندی پیشرفت می کند،تا آخر امسال راه اندازی می شود و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

دره شوری اضافه کرد: روگذر جوادالائمه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه و ۹۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است و زیرگذر شریعتی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار داشته و بیش از ۷۰ میلیارد ریال هم برای تملک دارایی هزینه دارد.

وی در خصوص درآمدهای شهرداری منطقه یک گفت: از نظر درآمدزایی درآمد کسب می کنیم اما نقدی نیست و قسمتی از درآمد شهرداری منطقه یک برای تملک زمین ها هزینه می شود.

شهردار منطقه یک اهواز با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از ۱۰ میلیارد ریال ملک خریدیم، گفت: در سال ۹۴ بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال در آمد کسب کردیم که این میزان درآمدزایی به ۶۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ رسیده است.

دره شوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال ۹۵ برای تملک املاک ۴۵ میلیارد ریال تخفیف داده ایم، بیان کرد: شهرداری منطقه یک از نظر درآمدی جز مناطق پردرآمد است و قسمت هایی از پارکینگ طالقانی ساخته شده و بیش از ۵۰۰ جای پارک ساخته شده و یک بار هم به مزایده رفته اما استقبالی از آن نشده و قرار است برای بار دوم به مناقصه برود.

وی عنوان کرد: اهواز ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و در سال ۹۴، هفتاد و شش متقاضی پروانه نوسازی بافت فرسوده داشتیم و در دوماهه اول سال ۹۵ هم ۲۶ پروانه نوسازی صادر شده است.

شهردار منطقه یک در پایان گفت: ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی دستفروشان هزینه می کنیم و مأموران شهرداری به دفعات در طرح ساماندهی دستفروشان توسط آنها مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار