معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۴۵ واحد صنعتی با ۸۰ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت به همت دولت مردمی سیزدهم طی سه سال اخیر در خوزستان توسعه، احیا و یا ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ 01 June 2024

تابناک خوزستان: محمد مهدی برادران روز شنبه در آیین بزرگداشت شهید آیت‌ الله رئیسی در شرکت گسترش امواج کرخه دزفول که در دولت سیزدهم احیا شده است، افزود: افزایش ظرفیت ۵۷۰ واحد صنعتی و احیای ۲۴۵ واحد صنعتی طی سه سال اخیر در استان خوزستان از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز طی ۳۰ روز آینده به چرخه تولید برخواهند گشت، ادامه داد: احیای ۳۰ واحد صنعتی طی ۳۰ روز آینده از جمله آخرین خدمات دولت سیزدهم در خوزستان است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: بدون احتساب روزهای تعطیلی، روزانه یک واحد صنعتی خوزستان طی دولت سیزدهم احیا، افزایش ظرفیت و یا ایجاد شده است.

وی افزود: ۸۰ هزار فرصت شغلی در بخش صنعتی خوزستان طی سه سال گذشته به همت دولت سیزدهم ایجاد شد.

فرصت‌های شغلی بخش صنعت کشور به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافت

برادران گفت: فرصت‌های شغلی بخش صنعت کشور در دولت سیزدهم به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافت که سهم صنعت در اشتغال کشور به ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های تخصصی، غذایی و سلولزی از جمله هدف گذاری دولت سیزدهم در خوزستان بود که در این راستا کارهای بزرگی انجام شده است.

معاون وزیر صمت تکمیل صنایع پایین دست را از اولویت‌های دولت سیزدهم در خوزستان دانست و اظهارکرد: مجوز احداث پنج پتروپالایشگاه، ۶ شهرک صنعتی جدید و همچنین ایجاد شهرک صنعتی شیمیایی و صنایع پایین دست پتروشیمی در خوزستان طی سه سال اخیر صادر و پیگیری شد.

یکی از مطالبه‌های ثابت آیت الله رییسی پیگیری ظرفیت‌های تولید بود

برادران با بیان اینکه استقبال از تشییع شهدای خدمت به دلیل خدمات خالصانه آیت الله رییسی به مردم بود، گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در استان‌های مختلف قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی این شهید گرامی است.

معاون وزیر صمت، یکی از ویژگی‌های رییس جمهور شهید را قانع نبودن به ظرفیت تولید فعلی دانست و بیان کرد: آیت الله رییسی در تمام بازدیدها از واحدهای صنعتی همواره توسعه ظرفیت‌های تولید آن واحد را مطالبه می‌کرد و علاوه بر دستور لازم به دستگاه‌ها برای هموار کردن تحقق این مهم، تیم‌های ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات بخش صنعت به آن واحدهای صنعتی اعزام می‌کرد.

وی با اشاره به راه اندازی چهلم خدمت به پاس گرامیداشت رییس جمهور شهید در کشور افزود: آیین‌های چهلم خدمت، فرصتی برای قدرشناسی از خدمات آیت الله رییسی و گره گشایی از واحدهای صنعتی در یک ماه باقی مانده دولت سیزدهم است.

آیت الله رییسی به خوزستان توجه ویژه داشت

برادران بیان کرد: دولت سیزدهم به دلیل عملکرد دولت قبل، با مشارکت سیاسی کم تحویل آیت الله رییسی شد و پیش بینی می‌شود رکورد مشارکت سیاسی به دلیل خدمات گسترده دولت سیزدهم در هشتم تیرماه شکسته شود.

وی ادامه داد: خدمت با کرامت و مردم داری ۲ ویژگی بارز شهید جمهور بود و خواست مردم از رییس جمهور آینده استمرار این مسیر است.

معاون وزیر صمت با اشاره به بیش از هشت سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: آیت الله رییسی بیشترین سفر را به خوزستان داشت که این نشان از اهتمام جدی آیت الله رییسی به این استان است.

معاون وزیر صمت در سفر یک روزه به دزفول علاوه بر حضور در شرکت گسترش امواج کرخه تولید کننده انواع لوازم جانبی تلفن همراه و رایانه، از ۶ شرکت دیگر این شهرستان که به دست دولت سیزدهم احیا و ظرفیت تولید آنها افزایش یافته است، بازدید کرد.

اردیبهشت سال گذشته همزمان با سفر استانی آیت الله رئیسی به خوزستان، جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی خوزستان در شرکت کارتن محمد واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

بیش از چهار هزار واحد صنعتی در دولت سیزدهم تاکنون احیا و حدود پنج هزار واحد صنعتی با افزایش ظرفیت تولید مواجه شده است.

۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در زمان شروع دولت سیزدهم غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین در زمان شروع دولت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار