مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خدمات دولت شهید آیت‌الله رییسی در حوزه فنی و حرفه‌ای استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ 02 June 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی‌هزاروندی اظهار کرد: پس از حادثه غم‌انگیز سقوط بالگرد رییس جمهور، با مقام معظم رهبری فرمودند که کار را باید با جدیت بیشتری ادامه داد. به این منظور در اولین روز کاری پس از خاکسپاری رییس جمهور برنامه‌ها و اقدامات سازمان تشریح شد و میثاق نامه‌ای تهیه و عهد بسته شد که کار با جدیت بیشتر در راستای ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در استان دنبال شود.

تصویب اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای پس از ۵۰ سال

وی با اشاره به خدمات این دولت، ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد اقدامات بسیار خوبی در تمام بخش‌ها از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای بودیم. یکی از مهمترین اقدامات، تصویب اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای پس از ۵۰ سال بود. این سازمان ۵۰ سال بدون اساسنامه بود که به همت این دولت اساسنامه و خط مشی آن تدوین شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل کمیته برنامه‌ریزی استان یکی دیگر از اقدامات مهم دولت بود. در این کارگروه موانع پیش‌ رو بررسی و برداشته می‌شوند. از جمله این موانع، مانع قانونی در ایجاد کسب و کارها بود. برای اینکه یک فرد بخواهد کسب و کاری راه بیاندازد، نیاز به صرف زمان زیادی بود اما به همت دولت، تمام این ساختارها در سامانه پنجره واحد اقتصاد و دارایی درج و همه اقدامات با هدف توسعه بخش غیردولتی به صورت غیرحضوری و سامانه‌ای شد.

آنلاین شدن آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای و جلوگیری از تخلفات

ملایی هزاروندی گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به هوشمندسازی، تسریع در کار ارباب رجوع و جلوگیری از تخلفات در آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای اشاره کرد. پیش از این تمام آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت سنتی انجام می‌شد که هزینه زیادی در برداشت. در سال ۱۴۰۱، آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای در ۲۵ درصد مراکز به صورت آنلاین برگزار شد که در سال گذشته این رقم به ۱۰۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: اعتبارات فنی و حرفه‌ای استان در سال ۱۴۰۱، معادل اعتبار یک ساله و بیش از دو دوره قبل بود. یعنی دو و نیم برابر اعتبار کل دولت قبلی بود.

اخذ اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای

ملایی هزاروندی اضافه کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای گرفته شد. برخی از پروژه‌ها بیش از ۸ سال ناتمام باقی مانده بودند که در سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند و بخشی دیگر امسال افتتاح می‌شوند. همچنین در راستای توسعه بخش غیردولتی برای استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت مردم در اقتصاد، تعهدات امسال مهارت‌آموزی در بخش غیردولتی ۶۶ درصد و دولتی ۳۴ درصد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: امسال برای اولین‌بار ۱۹ گروه هدف از جمله افراد جویای کار، سربازان، دانش‌آموزان، دانشجویان، عشایر، روستائیان، زنان سرپرست خانوار و... آموزش می‌بینند و تعهد آموزش بالای ۱۰۰ درصد محقق شد و در سال گذشته اداره استان مورد تقدیر قرار گرفت.

جهش چند برابری درآمدها

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ درآمد اختصاصی اداره‌کل ۶ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ ده میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲، ۲۴ میلیارد تومان بود. در نتیجه شاهد جهش دو برابری بودیم. همچنین میزان درآمد عمومی در سال ۱۴۰۰، صد میلیون تومان، سال ۱۴۰۱، ۱۷۰ میلیون تومان و ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و شاهد جهش ۱۰ برابری بودیم.

ملایی هزاروندی گفت: اقدامات خوبی در راستای ایجاد اشتغال انجام شد. نرم‌افزار «فن‌یار» در این دولت طراحی شد. خدمات عمومی موردنیاز مردم در قالب این سامانه گنجانده شده که منجر به ارتقای وضعیت معیشتی مربیان شده است.

راه‌اندازی مرکز تعمیرات هواپیمایی

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات صنعت هوایی کشور در این است که برای تعمیر قطعات هواپیمایی، نیاز است قطعات به خارج از کشور ارسال شوند. به این منظور در این دولت، مرکز تعمیر هواپیمایی راه‌اندازی شد تا نیروی ماهر در این حوزه تربیت شود. همچنین برای تامین نیروی متخصص صنعت نفت، تعداد هزار نفر تربیت شدند که اکنون آماده کار هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار