استاندار خوزستان با تاکید بر ضروت افزایش سرانه فضای آموزشی، گفت: خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸ 08 June 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب در بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که امروز (۱۹ خردادماه) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت خیرین، باقیات صالحات و صدقات جاری است که در راه خدا، از مال می‌گذرند و برای جامعه از خود یادگاری به جا می‌گذارند و با تربیت نیروی انسانی موثر که گاه به دلیل مشکلات استان و کشور از تحصیل محروم می‌شوند، به پیشرفت استان و کشور کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی نشان‌دهنده شخصیت و درک والا از نیاز واقعی جامعه است. خیرین مدرسه‌ساز می‌توانستند در بخش‌های دیگر مانند احداث درمانگاه هم فعالیت کنند اما ورود به حوزه تعلیم و تربیت امری است که همه بزرگان دین بر آن تاکید دارند و منجر به آدم‌سازی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور خیرین مدرسه‌ساز، کمک به همه جامعه است، گفت: جامعه‌ای که فرهنگ قوی داشته باشد، در همه ابعاد به پیروزی می‌رسد. جریان‌های سیاسی، امنیتی و... راجع به مدارس، برنامه‌های زیادی داشته دارند و خواهند داشت اما آنچه مساله تفکر را در دانش‌آموزان نهادینه می‌کند، کار خیر این خیرین است. خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود.

حسینی‌محراب بیان کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم که تعهدات خود را اجرا کند و به گونه‌ای نباشد که سرمایه خیرین معطل بماند. استان خوزستان از نظر سرانه آموزشی نسبت به جمعیت، سرانه خوبی ندارد و از میانگین کشوری پایین‌تر است و نیاز است افراد بیشتری به سپاه خیرین مدرسه‌ساز بپیوندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار