استاندار خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و به بانک‌های عامل پیشنهاد کرد شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 09 June 2024

تابناک خوزستان: علی اکیر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌ها در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان بیان کرد: باید شعبه ویژه‌ای در بانکها راه اندازی شود تا موانع کارآفرینان در کمترین زمان ممکن بررسی و رفع شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات کارآفرینان باید طبق قانون در اولویت کاری بانکها قرار گیرد و مسوولان بانکها درک متقابلی از مشکلاتشان داشته باشند.

حسینی‌محراب تصریح کرد: کشور با تصمیم و اراده مقام معظم رهبری وارد فاز جدیدی از پیشرفت و توسعه در حوزه موشکی، هسته‌ای، دانش بنیان و نانو شده که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

وی با اشاره به آینده‌نگری مقام معظم رهبری اظهارکرد: مدیریت استراتژیک در دستور کار قرار گرفته و ما نیز باید دنباله‌رو آن باشیم.

استاندار خوزستان گفت: جوانی که فکر و ایده‌اش را عرضه می‌کند باید از آن پشتیبانی کنیم و موانع را برطرف کنیم؛ باید کاری کنیم دانشمندان جوان کشورمان بتوانند ایده‌های جدید خلق کنند تا کشور اوج بگیرد و به عنوان یک ابرقدرت شناخته شود.

حسینی‌محراب به پیشرفت‌های هوافضا در کشور اشاره و بیان کرد: پرداخت مالیات شرکت‌های دانش بنیان باید به گونه ای باشد که بستر مناسب برای پارک علم و فناوری به گونه ای فراهم شود تا بنیاد نخبگان و جامعه دانشگاهی بتوانند بدون دغدغه تولید علم کنند.

وی با تاکید بر اینکه فقط دانش‌بنیان ها می‌توانند کشور را به مقصد برسانند ادامه داد: باید صندوق‌های خطرپذیر با همکاری صنایع و پارک علم و فناوری تشکیل شوند و زمینه برای تولید قطعات موردنیاز صنایع فراهم شود تا از کشورهای خارجی بی‌نیاز شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به استعدادهای درخشان نخبگان خوزستان اضافه کرد: هنرستان‌ها باید در کنار صنایع شکل بگیرند و روش‌های تامین مالی جدید طراحی شود.
حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان، امضای تفاهم نامه لازم است و برای حل مشکلات کارآفرینان و دریافت تسهیلات باید راهکار ارائه شود.

وی با تاکید بر حمایت صنایع خصوصی از صندوق پژوهش تاکید کرد و گفت: باید نیازمندی های صنایع در قالب قراردادهایی در داخل استان تولید شود و اجازه داده نشود از صنایع تولیدی دیگر استان‌ها خریداری شود مگر اینکه تکنولوژی و یافته‌های علمی آنها بهتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار