سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه ۲ قرارداد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای تامین اتوبوس ناوگان شهری اهواز منعقد شد گفت: در قرار داد ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۹ دستگاه اتوبوس تعیین شده که به دلیل بدقولی شرکت های تولیدکننده اتوبوس، تا کنون ۶۵ دستگاه تحویل اهواز شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 11 June 2024

تابناک خوزستان: امیر آهن‌جان سه شنبه در نشست خبری در محل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز بیان کرد: ۲ تولیدکننده بزرگ عقاب افشان و ایران‌خودرو دیزل در کشور باید این تعداد اتوبوس را تامین کنند که تاکنون پاسخگوی میزان تولید در قرارداد نبودند.

وی گفت: در قرارداد سال ۱۴۰۲ نیز تامین یکصد دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده که اعتبار آن از منابع داخلی شهرداری و پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت تامین شده است.

آهن جان با اشاره به رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید در آخر هفته جاری افزود: این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز افزوده خواهد شد که با این تعداد اتوبوس هشت هزار و ۲۰۰ صندلی به ناوگان اتوبوسرانی اهواز افزوده می‌شود.

به گفته سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز، این کلانشهر با کمبود حدود ۲۰ هزار صندلی در ناوگان اتوبوسرانی روبرو است.

وی با بیان اینکه ۱۷۲ اتوبوس در ناوگان عمومی اهواز وجود دارد اظهار کرد: ۱۴۰ تا ۱۵۰ اتوبوس در روز تردد دارند.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز با بیان اینکه نامه‌ای به هیات دولت از سوی استاندار برای تامین اتوبوس با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار ارسال شد افزود: در این نامه درخواست ورود یکصد اتوبوس ۲طبقه و ۱۲۲ اتوبوس یک‌طبقه توسط سرمایه گذار به اهواز شده است.

جلوگیری از ورود ۲۱۴ دستگاه به قبرستان اتوبوس ها

آهن جان با تاکید بر اینکه ۲۱۴ اتوبوس در اهواز کارشناسی شد تا دوباره به خط حمل و نقل بازگردند گفت: یکهزار میلیارد ریال از محل کمک دولت، منابع داخلی و فروش اتوبوس های با عمر بالای ۱۸ سال برای بازسازی این اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

استفاده از ون تاکسی برای حمل و نقل در مناطق محروم اهواز

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: ۱۵ ون تاکسی در مناطق محروم اهواز برای حمل و نقل عمومی مردم توزیع شده است.

آهن جان افزود: تلاش داریم تا حمل و نقل عمومی در مناطق کمتر برخوردار اهواز بهبود یابد.

وی با اشاره به شروع به کار خط بی ار تی در اهواز افزود: این خط از میدان شهید بندر تا بیمارستان بقایی اهواز تعیین شده که از ابتدای مهر ماه امسال فعال می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار