مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: یک میلیون خانوار استان در قالب طرح "فیبرنوری منازل و کسب و کارها" تا پایان برنامه هفتم توسعه زیر پوشش شبکه پرسرعت فیبرنوری قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ 12 June 2024

تابناک خوزستان: مهدی شه‌نظری بیان کرد: یکی از برنامه‌های بزرگ و اصلی وزارت ارتباطات اجرای این طرح است که در راستای توسعه زیرساخت‌های شبکه ثابت و سیار در حال انجام است.

وی گفت: این اَبَر طرح در ۲ بخش ایجاد پوشش و اتصال مردم به آن در حال اجرا است.

شه‌نظری اظهار کرد: در بخش اول به موجب برنامه هفتم توسعه، وزارتخانه مکلف است ۲۰ میلیون خانوار را در کشور زیر پوشش این شبکه قرار دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: ارتباطات ثابت اغلب بر بستر کابل مسی است که به دلیل گران بودن و سرقت آن و منسوخ شدن این شبکه، فیبر نوری جایگزین آن می‌شود.

وی با اشاره به مزایای شبکه فیبر نوری افزود: ارزان بودن، سرعت بالا که تقریبا ۱۰۰ برابر سرعت کنونی خواهد بود و امکان استفاده از اپراتورهای به روز همچون ۵G از جمله مزیت‌های استفاده از فیبر نوری است.

وی از الزامات ایجاد شهر هوشمند را توسعه شبکه فیبر نوری دانست و گفت: مکلف هستیم یک بار برای همیشه زیرساخت مناسب شبکه اینترنتی و ارتباطی را در استان فراهم کنیم.

شه‌نظری اظهار کرد: این اقدام برای مناطقی که امکان توسعه شبکه ندارند و یا در مناطق تازه تاسیس بسیار پرکاربرد و دارای اهمیت است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات خوزستان گفت:در حال حاضر ۷۰ درصد ترافیک روی شبکه سیار و ۳۰ درصد بر روی شبکه ثابت قرار دارد این در حالی است که در تمام دنیا این وضعیت برعکس است به همین دلیل باید تلاش شود تا ترافیک شبکه ثابت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در آبادان و خرمشهر عملیاتی شده افزود: ماه آینده نیز در خرمشهر شبکه فیبرنوری بهره‌برداری خواهد شد.

شه‌نظری تعامل دستگاه‌های مختلف با این اداره کل را لازمه اجرای درست این طرح در استان دانست و تصریح کرد: تلاش می شود که تا پایان امسال نیز طرح شبکه فیبر نوری در آبادان به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلعات خوزستان تامین اعتبار این طرح را از محل اعتبارات داخلی ، وزارت ارتباطات و تهاتر با اپراتورهای ارتباطی اعلام کرد.

۹۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی

شه‌‎نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به روند بسیار خوب زیر پوشش شبکه ارتباطی قرار گرفتن روستاهای استان ادامه داد: طرح USO برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار خوزستان به شبکه ارتباطی از سوی این دستگاه انجام می‌شود.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت شبکه ارتباطی بهره‌مند هستند.

برچسب ها: فیبر نوری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار