معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تفاهم آغاز عملیات اجرایی فاز اول قطار شهری اهواز با پیمانکار مربوطه در دهه ولایت انجام می شود و برای این اتفاق بزرگ از وزیر کشور دعوت شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ 18 June 2024

تابناک خوزستان: محمد خانچی دوشنبه در نشست بررسی پیشنهادات سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی قطار شهری با حضور شهردار در محل شهرداری اهواز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که هر هفته استاندار خوزستان دنبال می‌کند تا هر چه زودتر به سرانجام برسد موضوع مترو اهواز است.

وی گفت: تعیین تکلیف مسائل حقوقی متروی اهواز، کار بزرگی بود که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان و دادگستری انجام شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان: انعقاد تفاهم‌نامه ساخت فاز اول متروی اهواز در دهه ولایت

خانچی اظهار کرد: همه دستگاه‌های استان این آمادگی را دارند که از مترو اهواز با یک پشتوانه ملی حمایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: نگاه ملی برای راه‌اندازی مترو اهواز وجود دارد.

در ادامه این‌ نشست شهردار اهواز گفت: یکی از مطالبات جدی شهروندان اهوازی از مدیریت شهری، تعیین تکلیف موضوع مترو است.

رضا امینی قطار شهری را نماد توسعه شهری دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای راه‌اندازی مترو اهواز با چند سناریو پیش‌بینی شده و امید است پس از وقفه چند ساله شاهد بهره‌برداری فاز اول قطار شهری باشیم.

وی گفت: همه ظرفیت‌های ملی و استانی برای بهره‌برداری از مترو اهواز به‌کار خواهیم گرفت و این اراده در شورای شهر اهواز نیز وجود دارد.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار