عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی و خدماتی با حضور سیدمجید میراحمدی رییس ستاد اربعین کشور، استاندار و جمعی از مسئوولان استان خوزستان روز چهارشنبه در شلمچه آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 19 June 2024

تابناک خوزستان: معاون هماهنگی امور استانداری خوزستان در حاشیه آغاز این عملیات اجرایی گفت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری باغ بر ۲ هزار ۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ستاد اربعین هزینه خواهد شد.

محمد خانچی مهمترین طرح اجرای اربعین حسینی در شلمچه را احداث جاده پشت محل استقرار مواکب حسینی به طول سه کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان کرد: این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و عملیات حصار کشی و روشنایی آن نیز بعد از اتمام اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر کاهش ترافیک مسیر زائران اربعین حسینی، جابجایی تدارکات به مواکب را آسان‌تر حواهد کرد علاوه بر اینکه در مراحل بعدی این طرح کاشت نهال نیز پیش بینی شده است.

خانچی به آغاز عملیات اجرایی لکه گیری و بهسازی جاده امام صادق(ع) از محل پلیس راه خرمشهر به اهواز با موقعیت مواکب اشاره کرد و ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز شامل تعریض و روکش آسفالت است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی از مسیر خرمشهر تا شلمچه در ایام اربعین نقش مهی داشته باشد.

وی احداث سایه‌بان، مه پاش، سرویس بهداشتی، حمام، محل استراحت زائران را از دیگر طرح‌های عمرانی در شلمچه عنوان کرد و گفت: بر اساس دستوراستاندار خوزستان طرح های عمرانی تا اول مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار