مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مصرف برق استان به علت شدت گرما در چند روز اخیر نشبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۰.۵۹ درصدی داشته که از شهروندان درخواست داریم برای حفظ پایداری شبکه، در مدیریت مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷ 22 June 2024

تابناک خوزستان: علی اسدی شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوج مصرف روز جمعه با هشت هزار و ۸۵۱ مگاوات نسبت به هشت هزار و سه مگاوات سال قبل ۱۰.۵۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف در روز تعطیل و بدون احتساب بار مصرفی اداری بوده است افزود: موج گرمای سنگین که برای چند روز در خوزستان مستقر شده و ادامه دار است دلیل افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق شده است.

گرما و مصرف بالای برق برای تجهیزات پربار آسیب‌زا است

وی ادامه داد: پرباری شبکه به علت مصرف بالای بخش خانگی در استفاده از وسایل سرمایشی و گرمای بالای ۵۱ درجه در اکثر نقاط استان برای تجهیزات پربار آسیب‌زا است و سلامت شبکه را تهدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعطیلی روز چهارشنبه هفته گذشته و کاهش ساعت اداری از روز شنبه و یکشنبه باعث کاهش مصرف برق شده است افزود: نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم تا بار شبکه از تجهیزاتی که برای چند روز متوالی در حالت پرباری هستند کاهشی شود و خطر بروز حادثه به حداقل برسد.

اسدی اظهارکرد: مصرف‌کنندگان با کاهش مصرف علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق و تضمین آسایش خود در این گرمای سوزان، می‌توانند با توجه به سیاست های وزارت نیرو و توانیر در طراحی اپلیکیشن با انرژی با پیوستن به پویش با انرژی و مدیریت بهینه مصرف خود از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با تلاش همکاران شبکه برق انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای در پایداری کامل بوده و در حال ارائه خدمت به مشترکان است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار