کمتر از یک هفته تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است شور سیاسی آرام آرام از بدنه سیاسی به مردم سرایت کرده و همه در تلاش هستند تا نام نامزد مورد نظر خود را در این دوره از صندوق‌های رای بیرون بکشند.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 23 June 2024

تابناک خوزستان: با وجود اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به علت حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه و شهادت آنها که در آخرین روزهای اردیبهشت سال جاری به وقوع پیوست زودتر از موعد برگزار می‌شود اما انتخابات با تلاش ستادهای انتخاباتی سر و شکل گرفته و شور سیاسی در جای جای کشور و به تبع آن استان خوزستان رو به فزونی است.

پس از رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، به طور تقریبی ساختار ظاهری تبلیغات انتخابات طی ادوار گذشته تغییر قابل توجهی داشته و تبلیغات از حالت پوستر چسبانی و نصب بنر در کف خیابان به تبلیغات گسترده تا سقف فضای مجازی تبدیل شده است و هر فرد با اظهار نظر و و تولید محتوا یک ستاد تبلیغاتی به شمار می‌رود.

در شبکه‌های مختلف اجتماعی اعم از شبکه‌های داخلی و خارجی، خوزستانی‌های در حال مطرح کردن مطالبات خود از نامزدهای آینده و ارایه نظرات خود پیرموان کاندیدای مورد نظرشان هستند.

ستادهای تبلیغاتی همه نامزدهای انتخاباتی فعالیت خود را به صورت جدی و عمومی در استان آغاز کرده‌اند و مسعود صفایی‌مقدم، رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، سیدعلی مقدسی‌نیا، رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام پورمحمدی، کریم کریمی‌تبار، رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، علیرضا سواری، رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، محمدمهدی مطیعی، رییس ستاد انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و منصور کتانباف، رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان خوزستان انتخاب شدند.

شور و شوق انتخاباتی به ویژه با مناظره‌ها و میزگردهای تلویزیونی نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است و با توجه به تنوع قومی در خوزستان ستادهای تبلیغاتی برنامه‌های مختلفی با محوریت اقوام و نشست با بزرگان قبایل و حضور روسای ستادها در اقوام و عشایر مختلف برگزار کردند تا از این طریق به وزن سبد رای خود بیفزایند.

حضور زنان، جوانان و رای اولی‌ها همچون ادوار مختلف از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغاتی ستادها به شمار می‌روند و ستادهای جوانان و زنان نیز در همه شهرهای استان تشکیل شده است.

گردهمایی و همایش‌های مختلف با موضوع بررسی چالش‌های استان از سوی فعالان سیاسی و اجتماعی، رسانه‌ها و ستادهای انتخاباتی برگزار شده است تا نشان دهند که هر نامزد چه راهکاری برای مشکلات در نظر گرفته است.

پزشکیان در غرب و جلیلی در شرق اهواز با هواداران دیدار کردند

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی روز شنبه برای سفر تبلیغاتی به اهواز آمدند، مسعود پزشکیان سالن ورزشی ۱۳ آبان در غرب اهواز و سعید جلیلی مصلی مهدیه را در شرق اهواز به عنوان محلی برای دیدار با هواداران خود انتخاب کرده بودند. هواداران هر ۲ کاندیدا با شور و شوق حماسی به استقبال نامزدهای خود رفتند و مطالبات خود را مطرح کردند.

این ۲ مراسم که از جمله نخستین سفرهای تبلغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به استان خوزستان به شمار می‌رفت هیجان و شور بیشتری برای انتخابات ایجاد کرد هر دو کاندیدا در این سفر تبلغاتی رفع مشکلات استان خوزستان را از اولویت‌های خود برشمردند.

بنا بر برنامه‌های اعلام کرده‌اند پیش بینی می‌شود تا چند روز باقی مانده به انتخابات دیگر نامزدهای انتخابات به این استان سفر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در نماز جمعه اخیر اهواز با تاکید بر اینکه مسئله انتخابات و مشارکت حداکثری مطالبه رهبر است گفت: ملت ایران روز انتخابات به دنیا نشان خواهند داد که سرنوشت کشور برای آنها با اهمیت است.

وی با بیان اینکه به واسطه رای مردم دولت می‌تواند مسیر توسعه را به درستی ریل گذاری کند افزود: سه سال به صورت شبانه روزی در دولت سیزدهم کارشده و باید مدیریت به دست کسانی سپرده شود که بتوانند کشور را به بهترین نحو هدایت کنند.

امام جمعه اهواز یادآور شد: نباید به تنهایی به فرد کاندیدا نگاه کنیم بلکه باید به جریان‌های حامی او نیز نگاه کرد و با فکر رای داد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آینده باید نشاط سیاسی را مدیریت کند تا ارزش‌های انقلاب درجامعه عمیق شود ادامه داد: دولت آینده باید به گونه ای حرکت اجتماعی ایجاد کند که در جامعه ارزش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد: رییس جمهور آینده باید مسئله نظام دیوان سالاری و آسیب‌های جدی آن را حل کند.

آمادگی خوزستان برای برگزاری انتخابات

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز از آمادگی کامل همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح شعب استان فراهم شده است.

وی انتخابات را یکی از میدان‌های مهم برای نشان دادن اتحاد و همدلی ملت شریف ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های لازم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

شهاوند استفاده فرمانداران از ظرفیت‌های قانونی شهرستان‌ها در حوزه پشتیبانی انتخابات را ضروری دانست و گفت: باتوجه به جلسات برگزار شده و آیین نامه‌های اجرایی، فرمانداران از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات حوزه های انتخاباتی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان ضمن بازرسی از شعبه‌ها، وسایل و ابزار مورد نیاز شعب شامل سیستم سرمایشی، توزیع کافی تعرفه‌ها، پایداری برق شبکه، کامپیوتر ، آب آشامیدنی خنک و زیرساخت های مخابراتی را تامین کنند.

همچنین به گفته معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان تامین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در نظم و امنیت به طور کامل پیش بینی شده است و از فرمانداران خواست در زمان تبلیغات با روسای ستادها، جلسات هماهنگی را برگزار کنند تا فضای انتخاباتی شهرها به صورت رقابت سالم پیش رود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته جاری هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار