۱۷۴۹ واحد مسکونی در خوزستان با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ 26 June 2024

تابناک خوزستان: هجدهمین نشست شورای عالی مسکن امروز، ششم تیرماه برگزار شد که در این جلسه با حضور سرپرست ریاست جمهوری و بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و زمین به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واگذار شد که ۱۷۴۹ واحد مسکن از این تعداد متعلق به استان خوزستان است. این واحدها شامل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، توسعه و نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری و بازآفزینی شهری در استان می‌شود و از این تعداد مسکن، ۵۵۳ واحد مربوط به حوزه بازآفرینی شهری استان است.

محمد جامع معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بالا بودن درصد بافت ناکارآمد شهری استان خوزستان در میان سایر استان‌ها و رتبه بالای استان در این زمینه اظهار کرد: با تمهیدات انجام‌شده و مشوق‌ها در طول دولت سیزدهم، توانستیم با اهمیت ویژه این موضوع را دنبال کنیم و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن و خصوصا مشوق‌های بازآفرینی شهری در بخش شهرسازانه به عدد قابل توجه افتتاح ۵۵۳ واحد از ۱۷۴۹ واحد مسکن استان دست یابیم.

وی افزود: با ادامه این روند و پیگیری‌های مستمری که در حال انجام است این امکان را داریم که به اعداد و برنامه‌های مورد نظر استان دست پیدا کنیم. امیدواریم با اعتماد مردم در بحث بهسازی و نوسازی بافت ناکارامد شهری و سیاست‌های اتخاذ شده و تامین امکانات از جمله زمین و کلیه زیرساخت‌ها در سطح شهر، بتوانیم با کمترین پیچیدگی ممکن کار را پیش ببریم.

جامع ادامه داد: ما زمین‌های آماده را برای بافت‌های ناکارآمد داریم که تمام شهرداری‌های سطح استان و مردم در این راستا اقدام می‌کنند و امیدواریم با این همت و مدیریت صورت گرفته بتوانیم عدد افتتاح‌ها در جلسات بعدی را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار