معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مردم ولایتمدار خوزستان رای دادن را به ساعات پایانی فرآیند رای‌گیری موکول نکنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 28 June 2024

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در خوزستان همزمان با سایر استان‌ها بعد از وقوع حادثه تلخ برای رئیس جمهور شهید ایران و همراهان ایشان، تمهیدات انتخاباتی با دستور هیات دولت فراهم شد.

وی گفت: با توجه به وجود ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند ماه سال گذشته) در استان، آمادگی خوبی برای برگزاری این انتخابات در خوزستان فراهم بود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: از صبح اول وقت امروز جمعه فرمانداران با همکاری اعضای شعب تعرفه‌ها را تحویل گرفتند که بعد از آن نسبت به توزیع تعرفه ها در شعب اقدام شد.

شهاوند با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون مشکلی در فرآیند رای دادن استان پیش نیامده است تصریح کرد: در ۷۱ حوزه شهرستانی و بخشی استان و سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای مردم در حال رای دادن هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در تمامی شعب شاهد حضور پرشور مردم هستیم و امید است این رشد حضور مردم تداوم داشته باشد.

وی گفت: روز گذشته با بالگرد صندوق‌های رای در مناطق سخت گذر و عشایری استان توزیع شد تا مردم این مناطق نیز در این رویداد ملی حضور یابند.

رییس ستاد انتخاباتی خوزستان ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در این حماسه ملی افزود: تا پیش از اعلام پایان رای گیری از سوی وزارت کشور، شعب فعال هستند و مردم استان می توانند در این رویداد مهم سیاسی کشور مشارکت کنند.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار