دستگاه بریکر ۴۰۰ کیلو ولت سد و نیروگاه کارون۳ تعمیر شد
کد خبر: ۱۱۷۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ 03 July 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید حمید صالحی ضمن اعلام این خبر گفت: بریکر مذکور مربوط به خط کارون۳ – تیران می باشدکه در اورهال سال قبل در تست های روتین مشخص گردید، دارای مقادیر مقاومت اهمی کنتاکت بیش از حد مجاز می باشد که بهمین منظورجهت تعمیر و اورهال اساسی از مدار خارج شد و تعمیر آن در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این بریکر یکی از طولانی ترین خطوط فرامنطقه ایی پست کارون۳ بوده که میدل آن در وسط بوده و در مجاورت با خطوط دیگر می باشد که همین امر، کار تعمیر و عیب یابی را برای گروههای تعمیراتی بسیار دشوار می کرد. که می بایست علاوه بر هماهنگی های گسترده جهت خروج ۴ واحد نیروگاهی و دو خط به صورت همزمان انجام شود که امکان این کار و مجوزهای خروج از طرف مدیریت شبکه برق کشور فقط در زمان شب و پس از خروج واحدها امکان پذیر می باشد.

 صالحی افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم بریکر مذکور دمونتاژ و بعد از بررسی و عیب یابی آن،  دستگاه به قطعات یدکی داخل پل بریکر نیازمند بود که با توجه به تحریم وعدم دسترسی به شرکت سازنده (ABB) ، با کمک متخصصین داخلی تامین و ساخت قطعات انجام و بریکر مذکور تعمیر گردید.

گفتنی است، پس از تعمیر و نصب بریکر وکیوم و خشک سازی رطوبت داخلی آن، این عملیات به مدت  ۴۸ ساعت انجام و تزریق گاز و انجام تست های الکتریکی آن مطابق استاندارد انجام گردید که با توجه به نتایج رضایت بخش و قابل قبول تست ها،  دستگاه فوق برقدار و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار