روند رو به رشد اجرای طرح‌های مسکن در استان گلستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: شاهد روند رو به رشد اجرای طرح‌های مسکن و همچنین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 07 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان»، اسدالله پناه یزدان گفت: طی سه ماه گذشته، برای برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی به‌منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶ جلسه شورای مسکن با ۹۷ مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن و مالکین حقیقی و حقوقی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، رفع موانع موجود در حوزه بانکی و تخصیص تسهیلات به متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پناه یزدان با بیان اینکه از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۱۱۹ هزار و ۹۰۹ متقاضی مسکن در گلستان ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۹۳ هزار و ۸۷ متقاضی حائز شرایط سه استعلام سبز هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طی سه ماهه اخیر نیز شش هزار و ۴۳۱ متقاضی تخصیص پروژه شده و شش هزار و ۶۲۸ متقاضی نیز بیش از ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشته اند.

وی از شیب صعودی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان طی سه ماهه اخیر سخن گفت و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۴۵۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های اینچه برون، آزادشهر، گالیکش و مینودشت افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

پناه یزدان تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز استان گلستان جزو استان‌های برتر در حوزه اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی معماری شهرسازی در نوسازی شهری است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۸ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در گلستان وجود داشته که در این مساحت ۳۳۶ هزار و ۸۸۳ نفر در این محلات سکونت دارند.

وی از برگزاری رزمایش نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری شهر‌های گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول، آق قلا، کلاله و آزادشهر خبر داد و گفت: رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی سازی نوسازی مسکن و تبیین حمایت‌ها و تخفیف‌های بهسازی و نوسازی در نظر گرفته شده در محلات هدف بازآفرینی شهری به‌منظور تسریع و تسهیل نوسازی مسکن به طور هم‌زمان با کشور، در گلستان نیز برگزار شده است.

پناه یزدان ادامه داد: تشکیل حلقه‌های میانی را مسیر دیگری برای افزایش نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: تا کنون ۶۹ حلقه میانی در ۹ شهرستان گلستان ایجاد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سه ماهه اخیر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲، بیش از یک هزار تن قیر رایگان به شهرداری پنج شهر گلستان تخصیص یافت.

وی در انتها افزود: این حجم از قیر، برای آسفالت ۱۵۲ هزار و ۹۱۶ متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی این شهر‌ها واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار