محوطه تاريخي ـ فرهنگي جهاد عشاير عرب خوستان در فهرست ميراث فرهنگي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به ثبت رسيد.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 17 November 2015

مشاور ميراث فرهنگي و گردشگري فرماندار شهرستان حميديه با اعلام خبر ثبت محوطه تاريخي ـ فرهنگي جهاد عشاير عرب در فهرست ميراث فرهنگي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: بعد از پيگيري‌هاي مستمر فرمانداري شهرستان حميديه، ناحيه مقاومت سپاه انقلاب اسلامي شهرستان و فعالان ميراث فرهنگي اين واقعه و محوطه آن در فهرست ميراث فرهنگي به شماره 19 ثبت شد.

احمد جعفري‌ماجد با اشاره به تاثير ثبت اين اثر در فهرست ميراث فرهنگي بر افزايش جذب گردشگر افزود: «غدیر الدعی» شاهد يک اتفاق مهم و تاریخی در جنگ جهاني اول در شكست دشمن متجاوز است. جذب گردشگران به اين مكان نيازمند وجود زمينه مناسب براي راهنمايي، استقبال و اسكان آن‌ها است. پس موازي با ثبت آن بايد امكانات رفاهي، امكانات اقامتی، راهنمایان تور و علایم راهنما و غيره را به انجام رساند.

جعفري‌ماجد با تاكيد بر نقش مهم و اساسي ناحيه مقاومت سپاه در حفاظت و معرفي اين مكان به گردشگران و راهيان نور اظهار كرد: طي سال‌هاي گذشته سپاه حميديه نقش بسيار فعالي در حفاظت و معرفی اين اثر داشته است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته صد و يكمين سالگرد جهاد عشاير عرب خوزستان با حضور مردم، مسؤولان و مهمانان خارجي در منطقه "غدير الدعي المنيور" برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار