نمره منفی دولت در سیاست داخلی

صادق زیباکلام
کد خبر: ۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸ 14 March 2015
یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد که دولت در سالی که گذشت در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل نمره قبولی و حوزه آزادی های مدنی و حقوق شهروندی نمره مردودی گرفت. 
 
به گزارش تابناک گیلان،صادق زیباکلام، استاد دانشگاه ضمن بیان این مطلب درباره عملکرد دولت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، آزادی‌های مدنی و... گفت: به دولت در سیاست خارجی نمره نوزده می‌دهم. 

وی افزود: بعد از دولت اصولگرای احمدی‌نژاد که ایران را در دنیا منزوی کردند و دوستانمان را به مالدیو، ونزوئلا و... تقلیل داد شاهد بودیم که دولت روحانی توانست رویکرد سیاست خارجی را از آن وضعیت دعوا و طلب کاری از همه جهان خارج کند. 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در حوزه سیاست داخلی گفت: به نظر من اما دولت در بخش آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی نمره قبولی نمی‌گیرد. 

زیباکلام ادامه داد: شاید اگر دولت برای سامان دهی به این بخش تلاش می‌کرد و موفق نمی‌شد می‌توانستیم به او نمره بیشتری دهیم اما متاسفانه شاهد بودیم که در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفت. 

وی همچنین به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد نمره 16.5 داد و گفت: می‌دانیم که در این بخش معجزه نشده است اما دولت توانست که تورم را کنترل کند. 

به گفته زیباکلام رکود همچنان باقی است و از ۶ میلیون بیکار کم نشده است و سرمایه گذار خارجی نیز جذب پروژه‎های اقتصادی نشده‎اند. 

این کار‌شناس مسایل سیاسی نمره دولت را در ایجاد امید هم ۱۰ دانست و گفت: فکر می‌کنم اگر همین فردا، انتخابات ۲۴ خرداد تکرار شود باز هم روحانی‌‌ همان ۱۹ میلیون رای را کسب می‌کند و این یعنی امید بیشتری به جامعه داده نشده است. 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه محیط زیست گفت: شاید باورش سخت باشد اما در این مملکت هنوز سازمان محیط زیست استان‌هایی مثل مازندران، گلستان، گیلان و... که ممکن است جنگل ساعت‌ها بسوزد؛ یک هلیکوپتر آب پاش ندارند و باید منتظر هلیکوپتر از هلال احمر و... بمانند. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه عملکرد کنونی دولت در این بخش نمره خوبی ندارد گفت: با این حال بهتر است کمی فرصت داده و ببینیم بعد از حل شدن پرونده هسته‎ای که دست دولت در بخش‌های دیگر باز می‌شود، چه اقداماتی در این زمینه خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که سال آینده را برای دولت چطور پیشبینی می‌کنید، گفت: ‌پیش بینی در این خصوص که کار ساده‎ای نیست اما گمانه زنی‌هایی وجود دارد که بر اساس آن توافق هسته‎ای ایران با ۱+۵ انجام می‎شود و از تونل تاریک هسته‎ای خارج می‌شویم. 

زیباکلام افزود: آثار این توافق در اقتصاد کشور نمایان شده و اوضاع اقتصادی کشور حتما خیلی بهتر از سال ۹۳ خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار