دادستان شهرستان گتوند از برخورد قضایی با عوامل تیراندازی هوایی در مجالس شادی و عزا خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 10 January 2016
میثم سخنور با بیان اینکه استفاده از سلاح چه به صورت مجاز و چه غیر مجاز در مراسم عروسی و عزا ممنوع و جرم محسوب می شود افزود:در صورت استفاده از سلاح در مجالس با تشکیل پرونده در دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی هدف دستگاه قضایی از برخورد با عوامل تیراندازی در مجالس را جلوگیری از جرایم احتمالی و پیشگیری از اخلال در نظم عمومی و تامین امنیت جامعه برشمرد و افزود:قانون برای مخلان نظم و امنیت مجازات سنگینی پیش بینی کرده است.

سخنور افزود:رسم غلط تیراندازی در مجلس شادی و غم در مناطقی از شهرستان گتوند مرگ و نیز مصدومیت تعدادی از شهروندان را در پی داشته است.

وی با اشاره به تخلف صورت گرفته در یک مجلس عروسی و اقدام به تیراندازی هوایی در گتوند گفت:علاوه بر ابطال جواز سلاح ، این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.

دادستان شهرستان گتوند با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پرهیز از این رسم غلط و اشتباه افزود:نهاده های فرهنگی باید با فرهنگ سازی وارد صحنه شوند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود:با تلاش دستگاه قضایی و تشدید مجازات عوامل مخل امنیت و نیز تعامل دستگاههای فرهنگی شاهد کاهش تخلف مربوط به تیراندازی در مجالس عزاداری و شادی در سطح شهرستان گتوند هستیم.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار