کد خبر: ۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 09 May 2015
روستائیان شمال غرب ایذه از کمبود امکانات گلایه دارند و این موضوع را چندین بار به مسئولان این شهرستان که این روزها بدون فرماندار امور می‌گذراند، گزارش داده‌اند.
خبرگزاری فارس: کمبود امکانات در روستاهای ایذه

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در میان کوهستان‌های سر به فلک کشیده زاگرس وضعیت بسیار متفاوتی با سایر شهرهای استان خوزستان دارد و از این رو کمبود امکانات و نداشتن برخی مایحتاج اولیه زندگی در برخی روستاها و بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود.

عدم وجود آب آشامیدنی در مناطقی که گاها چند صد متر با رود کارون و دریاچه سدهای منطقه فاصله دارند و عدم وجود جاده مناسب، نداشتن مرکز بهداشت، جاری بودن فاضلاب‌های روستایی و عدم نبود سیستم مناسب در جهت دفع فاضلاب‌های خانگی و مشکلات اهالی با مسئولان منابع طبیعی به لحاظ مشخص نبودن حوزه روستایی، از جمله مشکلات مطرح شده این روستائیان واقعا نیازمند بوده که به نماینده شهر و مسئولانشان گزارش شده است.

با اینکه چندین بار نماینده شهرستان و سایر مسئولان برای بررسی مشکلات آن اقدام کرده‌اند، ولی به دلیل گسترده بودن منطقه و وجود مشکلات و کاستی‌ها در روستاهای این شهرستان، اقدامات به جایی نمی‌رسد و همچنان مشکلات و نداشته‌ها به حال خود باقی مانده است.

مردم روستای بردپاره و چند روستای کوچک اطراف آن در منطقه گلزار بخش سوسن از عدم وجود سیستم دفع فاضلاب و ساماندهی روستایی، عدم وجود آب مناسب در روستاهای خود و نداشتن جاده گلایه‌مند بوده و درخواست پیگیری آن را داشتند که با وعده مسئول اداره آب روستایی و نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی، طرح آب‌رسانی و لوله کشی یک روستا در اطراف دهستان بردپاره مصوب، و این امر باعث ایجاد امید بین این مردم روستایی شد.

عدم وجود کار و شغل برای اهالی، نیاز به حمایت بیشتر از دیگر خواسته‌های مردم این روستاها است که از طریق دهیاران و شوراهای روستایی به مسئولان شهرستان ابلاغ شده و همچنان این مردم چشم به راه یک فعالیت و تغییر جدید هستند.

فرماندار شهرستان ایذه چندی پیش به‌دلیل حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده و این شهرستان همچنان منتظر حضور فرماندار جدید است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار