معاون اول رییس جمهور دکتر اسحاق جهانگیری در سفر دو روزه خود به استان خوزستان ؛
کشور در مقطع فعلی با ابر چالش‌هایی مواجه است و برای عبور از این چالش‌ها نیازمند انسجام، هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم
کد خبر: ۴۰۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 06 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، انتخابات آینده از حساسیت های ویژه ای برخودار است و همه وظیفه داریم زمینه مشارکت حداکثری مردم و همه جریانات سیاسی را در انتخابات فراهم کنیم. نباید مردم را نسبت به نظام اسلامی و آینده کشور بدبین کرد.


استان خوزستان برای همه دولت‌ها و ملت ایران استانی بسیار مهم و افتخار آمیز است. در دوران‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی، مردم خوزستان به‌خصوص در جنگ تحمیلی رشادت‌ها و پایداری‌هایی را از خود نشان داده‌اند و به مردم کشور خدمت کردند.


وی افزود: خوزستان کانون اصلی توسعه ایران است و این تعارف نیست که به هر بخش توسعه‌ای که بخواهیم در کشور نگاه کنیم نقطه کلیدی آن خوزستان است. کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، مرزها، بنادر و بسیاری از این منابع که در استان خوزستان هستند نقطه توسعه‌ای این استان و کشور هستند. استان خوزستان با همه این ویژگی‌هایی که دارد، باید کارکرد ملی هم داشته باشند و در سطح ملی به مشکلات و مسائل خوزستان توجه و رسیدگی شود.


 معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: سال 96 سال بسیار مهمی برای ما است و ما با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم. کشور در مقطع فعلی با ابر چالش‌هایی مواجه است و برای عبور از این چالش‌ها نیازمند انسجام، هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم.


اسحاق جهانگیری با بیان اینکه برخی چون خودشان کوچک هستند این کشور را نیز کوچک می شمرند افزود:  کشور قابلیت های توسعه همه جانبه را دارد. تدبیر و درایت در مدیریت کشور حاکم است و کلاس مدیران کشور با دیگر کشورهای منطقه قابل مقایسه است. جریانات سیاسی فهیمی در کشور وجود دارد.

دكتر جهانگيري با تاكيد بر ضرورت حمايت از بخش خصوصي واقعي خاطر نشان كرد: همه مكلف هستند از بخش خصوصي حمايت كنند و اگر كسي در اين مسير كوتاهي كند بايد پيش وجدان خود شرمنده باشد چرا كه در مسير سرمايه گذاري و اشتغال زايي كشور كوتاهي كرده است.


جهانگیری  گفت: متوسط سالی یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر جمعیت جویای کار کشور افزوده میشود .این تعداد جمعیت شغل متناسب با تحصیلات خود را طلب می کنند، افزایش تولید که متضمن ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است باید در دستور کار قرار گیرد. باید همه نقش خود را در اجرای اقتصادمقاومتی ایفا کنند. باید از همه فرصت ها جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم,باید برای ایجاد اشتغال و رفع چالش بیکاری همگان بسیج شوند. یکی از راهکارها؛انتصاب مدیران کارآمد و توانمند است. در سال ۹۶ باید به امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی احترام قایل شود.


جهانگیری گفت: بیکاری به این دلیل به یک چالش اساسی برای کشور تبدیل شده که در سال 84 تعداد شاغلین 22 میلیون و 600 هزار نفر بود و این عدد در سال 92 نیز همین میزان بود و خالص شغل ایجادشده در این مدت صفر بود. در دوسال گذشته متوسط کسانی که جویای کار بودند به‌طور میانگین یک میلیون و 200 هزار نفر بود که ما باید برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم. 
تحصیلکرده‌ها شغل خاص خود را طلب می‌کنند و باید برای آن‌ها شغل متناسب با تلاش و زحمتی که می‌کشند فراهم کنیم و به این دلیل است که اکنون بیکاری یک ابرچالش برای کشور محسوب می‌شود.



در پایان جهانگیری با عذرخواهی از مردم خوزستان بدلیل مشکلات مربوط به ریزگردها و قطعی آب و برق گفت: بخشی از منشا ریزگردها خارجی است. اما برای مقابله با منشا داخلی ریزگردها همت استاندار جوان؛پرانرژی و پرتلاش و نمایندگان مجلس را می طلبد و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.
منبع: تابناک
برچسب ها: جهانگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار