طلای سرخ استهبان جهانی می شود

فرماندار شهرستان استهبان گفت: با هدف معرفی هر چه بیشتر زعفران استهبان به جهانیان و تبیین جایگاه این طلای سرخ در بازارهای جهانی، نخستین جشنواره زعفران دوم آذرماه 96 به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 30 October 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی شرفی، بیان داشت: معرفی قابلیت های زعفران برای سرمایه گذاران، ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول، آشنایی با روش های جمع آوری و فرآوری زعفران، آموزش روش های بسته بندی و عرضه زعفران به صورت مکانیزه، بهداشتی و متناسب با پیشرفت های روز دنیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: ساماندهی بازارهای خرید و فروش زعفران، افزایش میزان بهره وری، معرفی زعفران به عنوان محصول کم آب برای کشت جایگزین با محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد و تبیین خواص زعفران از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می آید. 
فرماندار استهبان ادامه داد: این جشنواره با محوریت شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر پیشبرد سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار برگزار می‌شود. 
شرفی افزود: با توجه به اینکه شهرستان استهبان از قابلیت های گردشگری ارزشمندی برخوردار است، برگزاری این جشنواره می تواند در زمینه جذب گردشگر بسیار موثر باشد.
او گفت: در سال 95 سطح زیر کشت زعفران در شهرستان استهبان 494 هکتار بود اما این میزان در سال 96 با 18 هکتار افزایش به 512 هکتار رسیده است.
شرفی بیان کرد: متوسط تولید زعفران در این شهرستان در هر هکتار پنج کیلوگرم است و پیش بینی می شود در سال جاری نزدیک به 2 هزار و 500 کیلوگرم از این محصول برداشت شود.
وی اضافه کرد: زعفران به عنوان گران ترین محصول کشاورزی و ادویه جهان از جایگاه ویژه ای در بین محصولات صنعتی ایران برخوردار است و هم اینک کشورمان بزرگترین تولید و صادرکننده فله ای زعفران در جهان است. 
شهرستان استهبان در فاصله 175کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار