خوزستان در بالای جدول تلفات جاده ای ایام نوروز؛
مرگ بر اثرتصادف وسایل نقلیه یکی از دلایل عمده‌ مرگ و میر در سطح جهان است و بالاترین نرخ این مرگ و میر به کشورهای درحال توسعه تعلق دارد،
کد خبر: ۵۸۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 28 March 2018

مرگ بر اثرتصادف وسایل نقلیه یکی از دلایل عمده‌ مرگ و میر در سطح جهان است و بالاترین نرخ این مرگ و میر به کشورهای درحال توسعه تعلق دارد، در کشور ما نیز تصادفات جاده ای بزرگترین علت مرگ غیرطبیعی است. همچنین متاسفانه همه ساله و در آغازسال نو ، علی رغم تمامی تمهیدات و هشدارها شاهد تعداد بالای تصادفات در جاده های کشور هستیم که در نتیجه آن تعداد زیادی از هموطنانمان داغدار مرگ عزیزانشان شده و یا به اشکال گوناگون سالها درگیر تبعات آن می شوند.

به گزارش "تابناک"؛ بررسی آمار جانباخته گان تصادفات نوروزی کشور طی سالهای ۹۶-۱۳۸۸ حاکی از کاهش مستمر تعداد فوت شدگان تصادفات رانندگی در سطح کشور در بازه زمانی مورد اشاره است. در واقع طی بازه زمانی نه ساله مورد بررسی از تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی نوروزی نزدیک به ۵۰۰ نفر کاسته شده است و این رقم از ۱۳۶۸ نفر در سال ۱۳۸۸ به ۸۷۴ نفر در ایام نوروز ۱۳۹۶ کاهش یافته است.

خوشبختانه به نظر می رسد تدابیر اندیشیده شده در راستای کنترل و کاهش تعداد تلفات تصادفات رانندگی نوروزی در سطح کشوری اعم از بهبود استانداردهای اجباری، تغییرات قوانین و همچنین تغییر در سبک رانندگی و ... تا حدی به ثمر نشسته است.

در عین حال نگاهی به نقشه و نمودار تعداد کشته شدگان تصادفات کشور به تفکیک استان در نوروز سال ۱۳۹۶ (۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین) نیز گویای این نکته است که بیشترین تعداد مرگ و میر در ایام نوروز سال ۱۳۹۶ مربوط به تصادفات استانهای فارس،خراسان رضوی، خوزستان است و در مقابل کمترین تعداد کشته شدگان به علت تصادفات جاده ای مربوط به استانهای ایلام، کردستان، زنجان و اردبیل می باشد.

ضرورت تداوم و تقویت تدابیر ترافیکی و جاده ایا

 

ضرورت تداوم و تقویت تدابیر ترافیکی و جاده ای

افزایش بار ترافیکی جاده های کشور به دنبال شروع موج مسافرت های نوروزی، شبکه جاده‌ای ضعیف و نامناسب و کمبود منابع برای اجرای قوانین ایمنی در جاده‌ها و امداد رسانی ضعیف پزشکی، بی توجهی و سهل انگاری رانندگان، اتومبیل های فرسوده و غیر استاندارد، رعایت نکردن مقررات رانندگی در جاده ها و… از جمله عواملی است که به عنوان دلایل اصلی تصادفات جاده ای نوروزی شناخته میشوند .

امید است که با افزایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز کمتر شاهد خبرهایی از این دست باشیم.

برچسب ها: تصادفات جاده ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار