طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی در دستورکار امروز مجلس

جزییات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
کد خبر: ۶۰۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 09 May 2018

به گزارش تابناک : جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد.
امیر حسین قاضی زاده عضو هیات رییسه در ابتدای جلسه علنی مجلس گفت: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را بررسی می کنند.
به گزارش ایرنا، بررسی کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز یکشنبه مجلس حواشی زیادی داشت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از رای گیری خطاب به نمایندگان گفت این طرح دارای بار مالی و خلاف برنامه ششم توسعه است و بنابراین برای تصویب نیاز به دو سوم رای نمایندگان دارد.
کلیات این طرح، 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع را کسب کرد و رییس مجلس اعلام کرد که به دلیل این که بار مالی دارد نیاز به دو سوم آرای مجلس است از این رو کلیات این طرح تصویب نشده است.
این موضوع با اعتراض شدید شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو به رو شد، حدود 40 نفر از مجلسی ها به جایگاه هیات رییسه رفتند و با اعتراض شدید خواستار تجدید نظر در رای گیری شدند.
این نمایندگان با اعتراض اعلام کردند که این رای گیری نیاز به دو سوم آرای نمایندگان ندارد، نهایتا لاریجانی گفت: این موضوع را دوباره در هیات رییسه بررسی می کنیم اگر خلاف برنامه نبود، مجددا در هیات رییسه در مورد آن بحث می کنیم.
این طرح در جلسه روز دوشنبه هیات رییسه بررسی و پس از بحث کلیات این طرح مصوب شده تلقی شد چراکه کلیات نیازمند دو سوم آرای نمایندگان نیست.
جزییات این طرح که امروز در دستور کار مجلس قرار می گیرد بدلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه ، نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.
براساس این طرح ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی وظایف واختیاراتی که به موجب قوانین و مقررات داراست به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود.

** طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی امروز بررسی می شود 
عضو هیات رییسه همچنین گفت: بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
قاضی زاده ادامه داد: نمایندگان امروز گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد رد ‌طرح‌‌دهیاری‌ها را نیز بررسی می کنند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار