در فصول مختلف لیگ برتر فوتبال، موضوع کارت تردد به ورزشگاه‌ها از معضلات همیشگی خبرنگاران بوده است.
کد خبر: ۶۳۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 31 July 2018

با آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، همچون فصول گذشته خبری از کارت‌های تردد خبرنگاران به ورزشگاه‌ها نیست.

تحویل ID کارت‌های خبرنگاران ورزشی هرساله با تأخیر فراوان به دست خبرنگاران می‌‌رسد که این موضوع مشکلاتی را برای پوشش اخبار لیگ برتر به وجود می‌آورد.

گرچه کارت‌های فصل گذشته دارای اعتبار برای تردد در ورزشگاه‌ هستند، اما برخی رسانه‌ها در معرفی خبرنگار جدید برای پوشش اخبار خود معمولاً به مشکل بر می‌خورند.

کارت تردد خبرنگاران در سال‌‌های گذشته از اهمیت کمی نزد فدراسیون فوتبال برخوردار بوده که تاخیر در تحویل این کارت‌ها بر این امر صحه می‌گذارد، به نظر می‌رسد در فصل جاری نیز این موضوع از آخرین اولویت‌های فدراسیون‌نشینان دربرگزاری لیگ برتر فوتبال باشد.

البته در توزیع ID کارت‌ها گاهاً سلیقه‌ای عمل می‌شود و معمولا خبرنگاران پایتخت‌نشین که در مجاورت فدراسیون و سازمان لیگ حضور و فعالیت دارند، خیلی زود کارت‌های خود را دریافت می‌کنند، اما این امکان برای خبرنگاران شهرستانی به واسطه بُعد مسافت وجود ندارد.

فصل گذشته نیز این کارت‌ها در میانه‌های فصل به دست خبرنگاران در شهرستان‌ها رسید و در فصل 92-93، ID کارت خبرنگاران در استان خوزستان در هفته بیست و هفتم و سه هفته پیش از پایان این رقابت‌ها به دست ورزشی‌نویسان این استان رسید.

امید می‌رود این معضل در فدراسیون فوتبال با همکاری حراست وزارت ورزش و البته سرعت در کار سازمان لیگ و کمیته مسابقات هر چه زودتر برچیده و با حرکت فوتبال ما به سوی حرفه‌ای شدن، با اهالی رسانه نیز همچون دنیای حرفه‌ای فوتبال برخورد شود.

ناگفته نماند که لیگ‌ برتر در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود اما فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی است که در زمینه همکاری با رسانه‌ها از سازماندهی نسبتاً مناسب‌تری برخوردار است و در سایر رشته‌ها چنین ساز و کاری برای امر اطلاعرسانی در استان‌ها پیش‌بینی نمی‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار