میوه های بسته بندی شده در نایلون ها را حتما بشویید

محمدکاظم حیدری اظهارداشت:کشاورزان و تاجران میوه برای جلوگیری از کپک زدگی میوه هایی نظیر موز و مرکباتی که در کیسه های نایلون بسته بندی می شوند از قارچ کش ها استفاده می کنند و چون قارچ کش ها سمومی هستند که برای سلامت انسان مضرند، توصیه می شود موز و مرکبات بسته بندی شده در نایلون را حتما قبل از مصرف بشویید.
کد خبر: ۷۱۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 03 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد کاظم حیدری  با بیان اینکه میوه ها و سبزی ها پس از برداشت دارای بافت های زنده هستند که فعالیت متابولیکی دارند اظهارداشت: عمده ترین فعالیت متابولیکی که پس از برداشت محصول نیز ادامه دارد تنفس است و این تنفس باعث تعرق می شود، به همین دلیل میوه ها در بسته بندی های پلاستیکی ایجاد رطوبت می کنند و این رطوبت باعث رشد قارچ ها و فساد میوه می شود.
این کارشناس گفت: میوه ها به عنوان منابع غنی از ویتامین و فیبر نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی و سلامت انسان دارند که نباید به عامل بیماری تبدیل شوند.
حیدری افزود: میوه هایی که در نیم کره جنوبی زمین تولید می شوند پس از چند روز در فاصله هزاران کیلومتری دورتر به مصرف ساکنان نیم کره شمالی زمین می رسند و بالعکس که لازمه این جابجایی های بزرگ و گسترده فراهم آوردن محیطی مناسب برای حفظ کیفیت و جلوگیری از پوسیدگی میوه ها ست.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار