افزایش ۵۰ درصدی تعداد مراکز نیکوکاری در استان قزوین

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین : طی ۹ ماهه سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری ۵۰ درصد رشد داشته و از ۲۵ مرکز به ۳۶ مرکز افزایش یافته است
کد خبر: ۸۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 10 February 2020

به گزارش تابناک قزوین،شهر ضیاء آباد در مسجد فاطمه زهرا (س) بیان کرد:کمک به نیازمندان را نباید یک کار مستحبی، تشریفاتی و یا منوط به علاقه و برخی مسائل دانست.

وی ادامه داد: وقتی قرار است زکات دهیم و اولویت مصرف آن برای محرومان است، وقتی خمس می دهیم و بخشی از آن برای محرومان و نیازمندان است و یا وقتی صدقه برای محرومان و نیازمندان است یعنی ادای همه این اعمال انجام تکلیف است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم در آیه ۲۴ سوره معارج و ۱۹ ذاریات می فرماید در اموال شما حقی معلوم برای سائل و محروم قرار داده شده است، وقتی خداوند سبحان به روشنی در اموال ما چنین حقی قرار داده است، اگر به محرومان کمک نکنیم در واقع به تکلیف و وظیفه شرعی و انسانی خود عمل نکرده ایم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون با استفاده از روش ها و شیوه های مختلف تلاش کرده است تا فرهنگ عمل به این دستور الهی را در جامعه اجرایی کند بدین معنا که رابط بین فقرا و اغنیاء باشد.

فرهادی خاطرنشان کرد:با توجه به گستردگی جامعه و لزوم توسعه فعالیت ها بدون افزایش تجهیزات و پرسنل اداری، تأسیس مراکز نیکوکاری با محوریت محله ها و مناطق در دستور کار کمیته امداد امام (ره) قرار گرفته است.

وی اعلام کرد:طی ۹ ماهه سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری از ۲۵ مرکز به ۳۶ مرکز افزایش یافته است که به معنای رشد ۵۰ درصدی در ایجاد و تأسیس این مراکز است.

معاون توسعه مشارکت های‌مردمی‌کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مرکز نیکوکاری به هیچ عنوان نمایندگی و یا دفتر کمیته امداد امام (ره) نیست بلکه یک مرکز مردمی است که از تجربیات و حمایت های کمیته امداد بهره مند است ولی اداره آن توسط توسط اعضای هیئت امنایی است که متشکل از افراد معتمد محلی است.

وی عنوان کرد:مرکز نیکوکاری تأسیس می شود تا تلاش های پراکنده را در یک محله و منطقه، متحد و متمرکز کند تا با چنین رویکردی کمک به نیازمندان در هر منطقه ای متوازن و عادلانه باشدو از طرفی از خرد و توان جمعی برای کمک و جمع آوری کمک استفاده شود.

فرهادی یادآورشد:براساس برنامه ریزی انجام شده مراکز نیکوکاری به مرور و با افزایش فعالیت ها دارای توانایی هایی شده، در نتیجه با توانمندی این مراکز درگام نخست‌جمع آوری صندوق های صدقه به آنها واگذار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار