محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه بوده و این مهم روند عملیات اجرایی را کند کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 09 June 2020

«رضا خالقی» اظهار کرد: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با ۵۳ کیلومتر ساخت راه و ۷ کیلومتر تونل، چند دهانه پل بزرگ دارد که پس از سیل طراحی شده است.

وی ادامه داد: ساخت این محور بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‎طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این محور در چهار فاز طراحی شده که فاز اول آن توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا در حال انجام است؛ فاز چهارم این محور که از پلدختر آغاز می‌شود پیمانکار انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه است.

خالقی بیان کرد: این محور با کمبود اعتبار مواجه بوده و این عامل روند عملیات اجرایی را کند کرده است.

وی گفت: سال گذشته تنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سیل برای این محور تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: برای کمبود اعتبار پروژه، راه حلی که از سوی استاندارد لرستان پیشنهاد شده و وزیر راه و شهرسازی نیز آن را همراهی می‌کنند اخذ مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق است.

خالقی افزود: براساس این قانون، بانک‌‎ها و موسسات مالی می‌توانند برای یک سری پروژه‌ها مشارکت کنند به گونه‎ای که تسهیلات را ارائه و در اختیار پیمانکاران قرار دهند تا پروژه پس از ساخت به بانک برگردانده شود.

وی با بیان اینکه سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر در این راستا پیگیری و همکاری لازم را داشتند، عنوان کرد: سال گذشته سهمی برای دو بانک سپه و ملت مشخص شد و ۱۲۰ میلیارد تومان را تقبل کردند که در حال اخذ مجوزهای قانونی آن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز موضوع سهم بانک‌ها با وزیر مطرح و بنا شد بانک مرکزی مجوز ماده ۲۲ راجع به این موضوع را صادر کند.

خالقی گفت: پیگیری‎ها برای افزایش اعتبارات این طرح ادامه دارد و چنانچه  تخصیصی داده نشود با این اعتبارات قطره چگانی قطعا به این زودی به نتیجه نمی‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار