تربیت نیروی انسانی مؤمن مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی/کنگره امام سجاد (ع) در بیش از 20 کشور برگزار می شود

تابناک-نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: تربیت نیروی انسانی مؤمن مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 05 August 2021

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر روی سه مسأله انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید بسیار فرمودند و ما اگر به روش و سیره امام سجاد(ع) و نیز مضامین عالی صحیفه سجادیه دقت کنیم، متوجه می شویم که دقیقاً همین سه رویکرد اصلی در کلام و سیره حضرت بسیار بارز و مشهود است.

وی افزود: حضرت سیدالساجدین(ع) در دوران خاص و سختی که قرار داشتند در راستای پر کردن خلأ معنویت، دست به تربیت نیروی انسانی مؤمن زدند و با کادرسازی زمینه جامعه سازی بر اساس رویکرد هدایتگرانه اهل بیت(ع) را فراهم نمودند.

عبادی زاده گفت: آن چه قابل توجه است این که نیروی انسانی مؤمن و مجرب، مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) با نهضت علمی و فرهنگی و اعتقادی خویش به مقابله با کسانی برخاست که به دنبال منزوی کردن مکتب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی بود و ایشان در راستای رفع خلأ معنویت، کادرسازی را هدف خویش قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با الگوگیری از صحیفه سجادیه می توانیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) به دنبال تربیت نیرو باشیم، کما این که امام سجاد(ع) نیز در پرتو دعا، مناجات و فعالیت های فرهنگی به تربیت نفوس پرداختند.

در حال حاضر، بخش بین الملل کنگره امام سجاد (ع) در بیش از 20 کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار