معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر سه دختر و یک پسر زیر چتر حمایت از بیماران پروانه ای قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 31 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: این بیماران در رده های سنی ۹ تا ۳۸ سال هستند.
وی یادآورشد: بسته حمایت تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی برای درمان این عزیزان به تناسب بیماری، شامل سرویس تخصصی پوست، اطفال، گوارش، آزمایش، نمونه خون، سونوگرافی و ام آر آی است.
وی تاکید کرد: بیماران پروانه‌ای در استان مرکزی مشکل دارویی ندارند، بلکه این افراد برای تهیه لوازم بهداشتی مثل کرم و شامپو نیاز به حمایت جدی دارند.
دکتر صادقی یادآورشد: کار درمانی، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به میزان ۴۰ میلیون ریال هر سال به صورت رایگان به بیماران پروانه‌ای استان مرکزی ارایه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با عنوان خانه (ای بی) در صورت حاد شدن نیاز بیماران در تهیه لوازم بهداشتی، اقلام مورد نیاز آنان را تامین می‌کند.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیز با هماهنگی لازم تا سقف ۵۰ میلیون ریال به بیماران پروانه‌ای استان مرکزی خدمات کمک توانبخشی ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز امسال، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بیماران پرداخت کرده است.
دکتر صادقی به واکسن کرونای این بیماران نیز اشاره کرد و گفت: هر چهار بیمار پروانه‌ای استان ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند و در روزهای آتی نوبت سوم نیز به آنان تزریق خواهد شد.
گفتنی است بیماری پوستی پروانه‌ای (EB) یا اپیدرمولایزیس بولوزا یک اختلال نادر ژنتیکی است و در کودکان منجر به داشتن پوستی بسیار شکننده یا تاول و زخم‌هایی همچون سوختگی درجه سه و بسیار دردناک می‌شود، این بیماری که در نوزادی یا اوایل کودکی بروز می‌کند، درمان قطعی ندارد و فقط در موارد خفیف این بیماری، با افزایش سن، علائم بهبود پیدا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار