معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: یک هزار و ۸۱۰ دستگاه اتوبوس دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که میانگین عمر آن ۱۲ سال است.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 01 November 2021

محمدعلی صلواتی افزود: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر این استان در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال، مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

وی ادامه داد: میانگین عمر اتوبوس‌های این استان در سال‌های گذشته حدود هشت سال بود که به دلیل نوسازی نشدن به ۱۲ سال رسیده و عمر این ناوگان در صورت بی‌توجهی بیش‌ازپیش افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به وجود ۲ هزار ۲۴۰ دستگاه مینی‌بوس در استان، اظهار داشت: میانگین عمر مینی‌بوس‌های بین‌شهری در این استان از وضعیت نامناسبی برخوردار است و میانگین عمر این دستگاه‌ها بیش از ۲۵ سال است.

وی بابیان اینکه در زمان حاضر تعداد زیادی از مینی‌بوس‌ها در استان با عمر بالای ۴۰ سال فعال هستند اضافه کرد: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

صلواتی بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم‌نیاز است خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ به‌خوبی اختصاص پیدا می‌کرد اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته‌شده است.

وی بیان کرد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر  در بخش سواری استان نیز در سال‌های گذشته پنج سال بود که در زمان حاضر به بیش از ۱۱ سال رسیده است.

به گفته وی، ۸۷۱ دستگاه سواری حمل و نقل مسافر بین‌شهری نیز در استان اصفهان وجود دارد که میانگین عمر آن‌ها ۱۱.۴ سال است که این میزان نیز به‌طور تقریبی نسبت به میانگین کشوری مناسب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار