مسابقات شطرنج قهرمانی استان مازندران در رده‌های سنی زیر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال، پس از یک‌ هفته رقابت بین شطرنج‌بازان این استان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 26 September 2015

به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان قائم‌شهر، مسابقات شطرنج قهرمانی استان مازندران رده‌های سنی زیر 14، 16 و 18 سال دختران و پسران با برگزاری رقابتی نزدیک بین 100 بازیکن از سراسر استان مازندران در هفت روز، جمعه‌شب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

دبیر هیئت شطرنج استان مازندران در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها به خبرنگار در شهرستان قائم‌شهر گفت: این مسابقات از 29 شهریورماه آغاز و تا سوم مهرماه ادامه داشت که در هفت دور به روش سوئیسی به میزبانی هیئت شطرنج قائم‌شهر برگزار شد.

قنبرعلی ولی‌زاده اظهار کرد: سطح این‌دوره از مسابقات بسیار بالا بوده به طوری که 45 بازیکن دارای ریتینگ یا درجه بوده‌اند و قهرمانی‌های متعددی در سطح کشوری، آسیایی و جهانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها، حضور گروه‌های سنی پایه نیز آزاد بوده است، افزود: مسابقات شطرنج قهرمانی استان مازندران در رده سنی زیر 8، 10 و 12 سال نیز در دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

دبیر هیئت شطرنج استان مازندران گفت: برگزاری این مسابقات سبب بروز استعدادها، آشنایی بیشتر بازیکنان با روش‌های مختلف بازی شطرنج و شناخت توانمندی‌های یکدیگر همچنین شناسایی استعدادهای درخشان می‌شود.

ولی‌زاده بیان کرد: علاوه بر تقدیر از نفرات برتر رده‌های سنی، از سه بازیکن به نام‌های محمدجواد خورشیدی، عرفان چمنی و امیررضا عباس‌نژاد به عنوان استعدادهای درخشان این‌ دوره از رقابت‌ها تجلیل شد.

دبیر هیئت شطرنج استان مازندران اظهار کرد: مائده نصراللهی و ابوالفضل کاظمی نیز عناوین قهرمان قهرمانان این‌دوره از رقابت‌ها را به دست آوردند.

به گزارش فارس، اسامی نفرات اول تا سوم رده‌های سنی زیر 14، 16و 18 سال مسابقات قهرمانی استان مازندران به شرح زیر است:

رده سنی زیر 14 سال پسران:

نفر اول: محمدمهدی محمدی

نفر دوم: رضا ذبیحی

نفر سوم: مهدی غلامی‌اوریمی

رده سنی زیر 14 سال دختران:

نفر اول: پریما جلالی

نفر دوم: مطهره اسدی

نفر سوم: صبا جلالی

رده سنی زیر 16 سال پسران:

نفر اول: آرین غلامی

نفر دوم: محمدامین مولایی

نفر سوم: علی هادیان

رده سنی زیر 16 سال دختران:

نفر اول: سیده فاطمه ساداتی

نفر دوم: سیده فاطمه‌زهرا حسینی

نفر سوم: مبینا گهردهی

رده سنی زیر 18 سال دختران:

نفر اول: آناهیتا غلامی

نفر دوم: صدیقه کلانتری

رده سنی زیر 18 سال پسران:

نفر اول: سید امیرمرتضی موسوی‌شیخ

نفر دوم: مرتضی امیرخانلو

نفر سوم: رامین معظمی

در پایان این مراسم از مطهره اسدی قهرمان بلیتس آسیایی 2015، آرین غلامی دارنده 3 مدال آسیایی 2015 کره جنوبی و آناهیتا غلامی دارنده دو مدال آسیایی 2015 با اهدای هدایایی قدردانی شد.

آرین غلامی استاد فیده و یکی از قهرمانان مطرح شطرنج آسیا و جهان نیز مدال خود را به خردسال‌ترین شرکت کننده یعنی علی شجاعی از هیئت شطرنج شهرستان ساری اهدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار